سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش میزان بارش ها در استان اردبیل

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: میزان بارندگی های این استان در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته 5.2 درصد افزایش داشته است.

اصغر سلیمان زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،افزود: میزان بارش از مهرماه تاکنون 173.6میلی متر برآورده شده که در مدت مشابه سال گذشته 165 میلی متر بوده است.

وی گفت: امسال میزان بارش فقط در چهار استان کشور از جمله اردبیل مثبت ارزیابی شده و امید است در روزهای آینده شاهد بارش فراوان در استان باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به کاهش 30 تا 40 درصدی روان آب ها افزود: 2 میلیارد مترمکعب آب سطحی و بیش از 100 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی استان کاهش یافته است.

سلیمان زاده با بیان اینکه 85 درصد مصرف آب از منابع سطحی و 15 درصد منابع زیرزمینی است، تصریح کرد: 92 درصد آب مصرفی استان در بخش کشاورزی و هشت درصد مابقی در بخش صنعت و شرب است.

وی به احداث 48 سد در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: 13 هزار بهره ‌بردار از این شبکه ها استفاده می‌کنند و بزرگترین شبکه آبیاری نیز در دشت مغان با 81 هزار هکتار تحت پو شش فعال است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین به کاهش ذخیره آب سد یامچی اشاره کرد و گفت: ظرفیت این سد از 80 میلیون متر مکعب به 24 میلیون متر مکعب کاهش یافته که نشان از مصرف بی رویه آب است.

انتهای پیام/ع

کاهش روان آب ها در اردبیل


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.