سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

طنین تحول طبیعت

نو شدن،متحول شدن و آغازی دوباره ، نوروز امسال پيش از آمدن ،همراه با تلائلو بارگاه منور رضوی،نوری تازه به خراسانيان بخشيد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در کنار همه‌ی این اتفاقات، دید و بازدید‌های هرساله، سر زدن به بزرگان فامیل و دورهمی‌هایی که نوید آرامش و خوشبختی می دهد، از رسومات بی نظیر نوروزی است.


آغاز دید و بازدید‌های عیدانه


نزدیک شب عید هرسال، بازار مملو میشه از مشتریانی که به استقبال فروردین و اغاز سال جدید میرن، چراغ میوه فروشی‌ها و اجیل فروشی‌ها شب‌ها تا صبح روشنه و پذیرای مشتریان برای شب عید هستند.

در همین خصوص هم سراغ رییس اتحادیه میوه و تره بار رفتیم تا از اوضاع این بازار در شب عید باخبر شیم.

حسین مصدق، رئیس اتحادیه میوه و تره بار مشهد گفت:میوه‌های شب عید به خصوص پرتقال و سیب که مورد مصرف عمده مردم قرار دارد به اندازه کافی در سردخانه‌ها موجود بوده و هیچ مشکلی برای شب عید نخواهیم داشت.

وی افزود:قول می‌دهیم قیمت میوه‌ها در شب عید ارزان‌تر شود.

حسین مصدق در خصوص واحد‌های غیر مجاز عرضه میوه گفت:به ۵۰۰ واحد غیرمجاز عرضه میوه در دو ماه گذشته اخطار داده شده است.


تعیین قیمت تعادلی اولویت اول مسوولین


  رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز گفت:عرضه مستقیم میوه شب عید در استان از ۲۰ اسفند ماه آغاز و میوه‌هایی از جمله سیب و پرتقال با قیمت تعادلی به دست مردم می‌رسد.

وی درخصوص قیمت مواد غذایی دیگری که در عید بیشترین استفاده عمومی را دارند افزود:مرغ با قیمت ۶ هزار و ۲۰۰ در مشهد و تخم مرغ با قیمت ۵ هزار و ۸۰۰ تا ۶ هزار تومان برای شب عید به دست مصرف کننده می‌رسد.

رفتیم سراغ صنف آجیل و خشکبار مشهد، تا از قیمت‌ها و وضعیت این بازار هم مطلع شیم.


بازار داغ آجیل و سرگرمی‌های عیدانه


رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد گفت:متاسفانه در پایان سال جاری قیمت ارز افزایش داشته است و نرخ ارز نیز بر تمام قیمت‌ها اثر گذار بوده و قطعا نسبت به سال گذشته افزایش نرخ آجیل و خشکبار را داریم.

علیرضا ارزانی افزود: برای شب عید کمبود خاصی برای اقلام آجیل و خشکبار نداریم و فقط بادام هندی به دلیل ممنوعیت واردات به کشور هم کاهش موجودیت در بازار دارد و هم نسبت به سایر خشکبار قیمت بیش تری خواهد داشت.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد با اشاره به اینکه بازار شب عید تاکنون آرام بوده است، گفت: البته اگرچه هنوز برای شروع خرید‌ها زود است؛ اما متاسفانه مردم توان خرید آجیل و خشکبار را ندارند و هنوز به بازار برای خرید مراجعه نکرده اند و در کل هنوز بازار اوضاع مناسبی ندارد، البته این روند کاهش قدرت خرید مردم هر سال در حال افزایش است.
 
گزارش از هلیا جنگی
 
انتهای پیام//ه.ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.