سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از ابتدای سال ۹۶ ؛

۳۰۰ فقره پروانه بهره برداری صنعتی خراسان رضوی صادر شد

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در ۱۱ ماهه سال ۹۶، ۳۰۰ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۳۵۹۲۲ میلیارد ریال و اشتغال ۷۸۱۲ نفر در استان صادر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد آزاده آژیر افزود: در بین پروانه‌های صادره در ۱۱ ماهه سال ۹۶ در استان، بخش استخراج کانه‌های فلزی با اختصاص ۲۳۹۳۷ میلیارد ریال بیشترین سهم در بین صنایع داشته است.

وی تصریح کرد: شرکت‌های فولاد سنگان خراسان، اپال پارسیان سنگان، صنایع ذوب و فولاد کوثر، در زمینه تولید گندله و کنسانتره آهن و سنگ آهن دانه بندی شده در این گروه جای دارند.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در ۱۱ ماهه امسال، استان در میزان سرمایه گذاری پروانه‌های بهره برداری، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

آژیر افزود: پروانه‌های بهره برداری صادر شده در استان در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر میزان سرمایه گذاری ۵۵۹ درصد و از نظر میزان اشتغال ۸۵ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: خراسان رضوی با ۵۶۶۱ واحد صنعتی فعال و سرمایه گذاری بالغ بر ۱۵۱۰۱۷ میلیارد ریال و اشتغال حدود ۱۸۸ هزار نفر از نظر تعداد و اشتغال پس از استان‌های تهران و اصفهان رتبه سوم و از حیث سرمایه گذاری در جایگاه ششم (بعد از استان‌های اصفهان، تهران، خوزستان، آذربایجان غربی و مرکزی) قرار گرفته است.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۷ درصد تعداد واحدها، ۶ درصد سرمایه گذاری کل کشور و ۸ درصد اشتغال صنعتی کشور مربوط به استان خراسان رضوی می‌باشد.

انتهای پیام// ف. غ.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.