رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال خراسان رضوی با صدور ۲۴۸ فقره پروانه بهره برداری صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است،

رتبه نخست خراسان رضوی در میزان سرمایه گذاری پروانه‌های بهره برداری صنعتی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، راضیه علیرضایی افزود: پروانه‌های بهره برداری صادر شده در استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر میزان سرمایه گذاری ۶۱۸ درصد و از نظر میزان اشتغال ۷۲ درصد رشد داشته است.

 وی گفت:طی این مدت ۲۴۸ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۳۴ میلیارد و ۵۸۸ میلیون ریال و اشتغالزایی برای  ۶ هزار  ۲۷۵ نفر در استان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: در بین پروانه‌های صادره شده بخش استخراج کانه‌های فلزی با اختصاص ۲۳ میلیاردو  ۹۳۷ میلیون ریال بیشترین سهم را در بین صنایع داشته است.

علیرضایی گفت: شرکت‌های فولاد سنگان خراسان، اپال پارسیان سنگان، صنایع ذوب و فولاد کوثر، در زمینه تولید گندله و کنسانتره آهن و سنگ آهن دانه بندی شده در این گروه جای دارند.

وی افزود: خراسان رضوی با ۵ هزار  ۶۳۲ واحد صنعتی فعال و سرمایه گذاری بالغ بر۱۴۹ میلیاردو  ۷۰۷ میلیون ریال و اشتغال حدود ۱۸۷ هزار نفر از نظر تعداد و اشتغال  رتبه سوم و از حیث سرمایه گذاری در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۷ درصد تعداد واحدها، ۶ درصد سرمایه گذاری کل کشور و ۸ درصد اشتغال صنعتی کشور مربوط به استان خراسان رضوی می‌باشد.

انتهای پیام//ف. ح
 

صدور ۲۴۸ فقره پروانه بهره برداری صنعتی از ابتدای سال ۹۶

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.