سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ظرفیت مراکز اقامتی قزوین

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: ۳۳۰ تخت به ظرفیت مراکز اقامتی قزوین اضافه شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به تقویت زیرساخت‌های گردشگری قزوین طی سال‌های اخیر، گفت: امسال با راه اندازی چندین هتل و اقامتگاه بوم گردی، ۳۰۰ تخت به ظرفیت مراکز اقامتی قزوین افزوده شده است.

فرخزاد افزود: تقویت زیرساخت‌های گردشگری و همچنین اجرای طرح‌های حوزه راه همچون خط آهن قزوین-رشت، دو خطه کردن خط آهن قزوین-تهران و قزوین-زنجان و احداث جاده‌های قزوین-الموت-تنکابن و قزوین-الموت-کلاچای افق‌های جدیدی را پیش روی گردشگری استان بازخواهد کرد.

فرخزاد با بیان اینکه در سال جاری، قزوین به عنوان یکی از مقاصد ۲۰ گانه گردشگری ایران شناخته شد، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته و هم افزایی دستگاه‌های مربوطه طی سال‌های اخیر موفق شدیم قزوین را از یک گذرگاه و محل عبور به مقصد گردشگری تبدیل کنیم، ولی با توجه به جاذبه‌های فراوان تاریخی و طبیعی استان در این بخش هنوز جای کار زیادی داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همچنین با بیان اینکه دولت ارایه منابع مالی در قالب تسهیلات ارزان قیمت را با هدف رونق بخشی به روستا‌ها با جدیت دنبال می‌کند، افزود: در استان قزوین سهم درنظرگرفته شده از این اعتبارات چهار هزار میلیارد ریال است که اولویت نخست پرداخت این منابع با متقاضیان بخش گردشگری است.

وی با اشاره به نزدیکی قزوین به کانون‌های جمعیتی کشور، افزود: این مهم یک ظرفیت بالقوه برای رونق گردشگری استان به شمار می‌رود که در تلاش برای استفاده مطلوب از آن هستیم.

فرخزاد گفت: قزوین علاوه بر داشتن صد‌ها اثر تاریخی در حوزه طبیعی، جذابیت‌های زیادی دارد که نیازمند معرفی و تبلیغ و تقویت زیرساخت‌های رفاهی و پذیرایی و اقامتی هستند.

وی به وجود آبگرم‌های یله گنبد و خرقان در استان قزوین اشاره کرد وافزود: سرمایه گذاران طرح‌های گردشگری مربوط به این ۲ آبگرم را ارایه کرده اند که در حال پیگیری است و در آینده نه چندان دور این مکان‌ها به یکی از قطب‌های گردشگری استان و منطقه تبدیل خواهند شد.
فرخزاد گفت: در طرح بهین یاب نیز طرح و واحد‌های گردشگری استان قزوین امکان تقاضا و دریافت تسهیلات رونق تولید که در گذشته به بخش صنعت و کشاورزی محدود بود را پیدا کرده اند.

وی همچنین بر ایجاد امکانات رفاهی در جاذبه‌های طبیعی همچون مناطق الموت تاکید کرد.

انتهای پیام/

اضافه شدن ۳۳۰ تخت به ظرفیت مراکز اقامتی قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.