سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی جهاد کشاورزی کردستان برای مبارزه با آفات گندم در سال جاری

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان از آمادگی سازمان جهاد کشاورزی کردستان برای مبارزه با طغیان هرگونه آفات و امراض نباتی در سطح استان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد فرید سپری  در جلسه ستاد مبارزه با سن، آفات و امراض نباتی با اشاره به کشت گندم در 558 هزار هکتاراز زمین های کشاورزی استان ، گفت: امسال شرایط مزارع گندم استان به واسطه کشت به موقع و کاملا مکانیزه، ورود تنوع ارقام در کشت و تغذیه اولیه به همراه بارندگی های مداوم و دمای مناسب هوا در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و بیش از 90 درصد مزارع به مرحله پنجه زنی رسیده اند.

وی با اشاره به شرایط مناسب جوی در استان، احتمال طغیان آفات در سال جاری را زیاد کرده، افزود:هیچ گونه مشکل و نگرانی در خصوص طغیان آفات در استان وجود ندارد و ما با تمام توان آماده مبارزه و کانون کوبی آفات و امراض نباتی احتمالی هستیم .

سپری با تاکید بر این که مزراع استان در سال جاری علیرغم تغذیه به موقع و مناسب؛ به مراقبت بیشتری نیازدارند افزود: کشیک های نوروزی در طول ایام تعطیلات از مزارع و باغات استان به منظور شناسایی و کنترل آفات احتمالی بازدید به عمل خواهند آورد.

وی گفت: برای مبارزه با آفت موش و ملخ سم رایگان در اختیار بهره برداران قرار خواهیم داد و تدابیر لازم برای تهیه سمپاش های موتوری اندیشیده شده است .

سپری گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی به صورت مداوم از پلی کلینیک و سم فروشی های استان بازدید به عمل خواهند آورد و با هرگونه تخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت .

انتهای پیام/م

کشت گندم در 558 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان کردستان

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.