سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری رقابت‌های بین المللی بازی‌های بومی و محلی در سراوان

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت:اولین دوره رقابت‌های بین المللی بازی‌های بومی و محلی 'جام شهدای وحدت' از ۱۶ تا ۱۸ اسفند در شهرستان سراوان برگزار شد.

محمدامیر براهویی رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: در این دوره از رقابت‌های بومی و محلی نمایندگانی از ایران، پاکستان و افغانستان هر یک در قالب ۲ تیم در رشته‌های هفت سنگ، پرتاب وزنه، کشتی محلی کچ گردان و طناب کشی به رقابت پرداختند.

براهویی  ادامه داد: در رشته هفت سنگ تیم شهرستان سراوان (ایران) با مربیگری آقای عبدالاحد دهواری؛ قهرمان، تیم افغانستان الف. با مربیگری صمد ملاخیل؛ نائب قهرمان و تیم پنجگور (پاکستان) با مربیگری خلیل احمد مقام سوم را کسب کردند.

وی ادامه داد: همچنین در رشـتـــــــه طناب کشی تیم افغانستان (الف) با مربیگری صمد ملاخیل؛ قهرمان، تیم افغانستان (ب) با مربیگری حیدر اٌزبک زهی نائب قهرمان و تیم پنجگور با مربیگری عبدالوهاب مقام سوم را از آن خود کردند.

وی برترین‌های رشـتـــــــه پرتاب وزنه را به ترتیب آقای عبدالوهاب از تیم پنجگور پاکستان، عبدالرسول سلیمان خیل از افغانستان، ابوالفضل طالبی زاده و منصور دهواری از تیم سراوان (ایران) ذکر کرد.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در رشـتــــــه کشتی کج گردان وزن ۷۰ کیلوگرم کاظم ناصری از تیم سراوان (ایران) قهرمان، آیت الله از افغانستان نائب قهرمان و در وزن منهای ۱۰۰ کیلوگرم بهمن شجاع مقدم از تیم سراوان (ایران) قهرمان و امیرحمزه از افغانستان نائب قهرمان شدند.

وی گفت: کاپ اخلاق این تورنمنت هم به تیم تٌربت پاکستان اختصاص یافت که تندیس یادبود، مدال و لوح سپاس به نماینده تیم اهدا شد.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تنوع فرهنگی تا کنون ۱۳۰ بازی بومی محلی در این استان شناسایی شده به طوری که تنوع این رشته‌ها زمینه جذب بیش از ۶ هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.

براهویی بیان کرد: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های سرآمد در رشته بازی‌های بومی محلی است به گونه‌ای که این استان پارسال موفق به کسب عنوان دوم کشوری شد.

انتهای پیام/ع

 رقابت‌های بازی‌های بومی و محلی در سراوان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.