وی ادامه داد: یکی از محورهای توسعه دانشگاه تهران موضوع کارآفرینی است که خوشبختانه دانشگاه تهران در این زمینه توانسته به خوبی ورود پیدا کند.
سرسنگی افزود: ارتباطات ابزار کلیدی هر فعالیت کارآفرینانه است و کارآفرینی در انزوا و بدون حمایت نهادها، سازمانها و انسانها امکانپذیر نیست.
معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: کارآفرینی طیف وسیعی از فعالیتها و فرآیندها از جمله نوآوری و خلق یک سازمان، خلق دیدگاه های جدید، اکتشاف فرصت ها و خطرپذیری را پوشش می دهد و به دنبال این هستیم که دانشجویان را ضمن این که افراد باسواد پرورش دهیم، دانش تخصصی هم فراگیرند به طوری که بتوانند کارآفرین باشند.
معاون فرهنگی دانشگاه تهران اظهار کرد: متاسفانه امروز به مقوله کارآفرینی کمتر میپردازیم و در این زمینه ما باید یک آمایشی کلی را صورت دهیم.
وی بیان کرد:کارآفرینی در طی سال های گذشته به یک رفتار مطلوب اجتماعی تبدیل شده است، به طوری که امروزه هدف بسیاری از کشورها، برنامه ریزی برای توسعه آن به عنوان یک تغییر اجتماعی است و در عصر کنونی اگر سازمان ها دارای افراد کارآفرین نباشند، شکست می خورند.
وی ادامه داد: دانشجویان باید بتوانند از توانایی ها و مهارت های خود در زمینه خلاقیت و کارآفرینی برای طراحی کسب و کار جدید استفاده کنند که این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است تا دانشجویان، توانایی ایجاد کسب و کارهای جدید و نوآوری را داشته باشند و به نوعی کارآفرین باشند تا گرفتار مشکل بیکاری بعد از فارغ تحصیلی نشوند.
سرسنگی یادآورشد: فارغ التحصیلان ما باید بیشتر به سمت کارهای غیردولتی بروند و خودشان ایجاد شغل کنند در واقع هسته کارآفرینی شان را براساس مهارتی که آموخته اند، بیاموزند.
انتهای پیام/