وزارت علوم این هفته با اخبار متنوعی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  وزارت علوم این هفته با اخبار متنوع و بی‌شماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در ادامه دنبال کنید.

تحصیل ۹ هزار دانشجوی خارجی در واحد‌های دانشگاه آزاد

شیخ عطار قرپرستت اداره کل بین الملل دانشگاه ازاد گفت: اکنون بیش از ۹ هزار دانشجوی خارجی در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند و بیش از ۲ هزار دانشجو نیز در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی خارج از کشور مشغول تحصیل هستند و ما بنا داریم با سیاست‌هایی این تعداد را افزایش دهیم.

توقف پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های دستگاه‌های اجرایی

منصور غلامی وزیر علوم با بیان اینکه منع پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و پژوهشگا‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده اظهار کرد: این مراکز باید براساس ماموریت اصلی خود فعالیت کنند.

غلامی با بیان اینکه در خیلی از وقت‌ها ممکن است شرایط سخت اجتماعی به افراد متحمل شود، اما در سختی‌ها است که شکوفایی حاصل می‌شود اظهار کرد: در شرایط فعلی هم ما باید حرکتی شتاب‌دار به سوی توسعه فناوری و برای حل مشکلات و ایجاد ثروت حرکت کنیم.

باید به سمت بین المللی سازی دانشگاه‌ها حرکت کنیم

حسین سالار آملی قائم مقام وزیرعلوم در امور بین‌الملل گفت: اگر می‌خواهیم در جمع ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار بگیریم باید فعالیت خود در دانشگاه را در زمینه بین‌المللی افزایش دهیم.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: در حال حاضر به ترتیب دانشگاه‌های دانشگاه پیام نور، فردوسی مشهد، امام خمینی (ره) قزوین، کاشان و تربیت مدرس بیشترین دانشجوی خارجی را دارند.

آئین نامه‌های آموزشی هفته آینده به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود

مجتبی شریعتی نیاسرمعاون آموزشی وزیر علوم گفت: بخش عمده‌ای از آئین نامه‌های آموزشی هفته آینده به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: این آئین نامه‌های آموزشی روند فعالیت‌های آموزشی دانشگاه‌ها در مقاطع کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری است.

حمایت نمایندگان مجلس از دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی

ذوالفقاریزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: باتوجه به مشکلات دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، نمایندگان مجلس در راستای حمایت از این دانشجویان تحصیلات تکمیلی پیشنهاداتی مطرح کرده‌اند، این کار بسیار ارزشمند است و امیدواریم محقق شود. طی این طرح نمایندگان مجلس پیشنهاد دادند که در کنار وام صندوق رفاه، یک کمک پژوهشانه و بلاعوض به دانشجویان دکتری پرداخت شود.

وی بیان کرد: این طرح در صحن علنی مجلس مطرح شده است و امیدواریم به تصویب نمایندگان برسد، زیرا به این وسیله گام موثری برای ارتقای بحث پژوهش و حل مشکلات دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی برداشته می‌شود.

دهه‌شصتی‌ها مظلوم‌ترین افراد کشور هستند

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور گفت:از نظر من دهه‌شصتی‌ها مظلوم‌ترین افراد کشور هستند، زیرا سخت‌ترین مشکلات را تحمل کرده اند.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آینده‌نگری و نگاه به آینده جزو مسائل اصلى کشور است و اگر به آن توجه نکنیم مردم اذیت خواهند شد، گفت: گاهی هم جوری حرف زده می‌شود که می‌گویند مدیران در گذشته چه کسانی بودند که این اتفاقات افتاده است، باید در هر مرحله آسیب شناسی و تصمیمات اشتباه را اصلاح کنیم.

افزایش سنوات نباید مانع استفاده از فرصت مطالعاتی برای دانشجویان نمونه شود

منصورغلامی وزیر علوم گفت:امروز بحث اشتغال در میان جوانان و فارغ التحصیلان یک امر مهم و ضروری است، تلاش خود را خواهیم کرد که هر دو وزارت خانه توسعه کار و اشتغال را برای این فارغ التحصیلان فراهم و پیش بینی کنند.

غلامی ادامه داد: این وزارت خانه تاکنون کار‌های مهمی برای مهارت آموزی و اشتغال فارغ التحصیلان انجام داده به طوری که طرحی برای برگزاری کارگاه‌های اشتغال زایی شروع کرده که اولین دوره آن در دانشگاه علامه طباطبایی آغاز شده است که خوشبختانه بازخورد مناسبی در این زمینه انجام شده است.

دانشگاه تهران به موتورلانس تجهیز می‌شود

به نژاد معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت:برای دسترسی بهتر و کم کردن تلفات در بروز حادثه، تفاهم نامه‌ای میان اورژانس تهران با اداره کل بهداشت و درمان دانشگاه به امضا رسید.

وی ادامه داد: بر همین اساس از امروز یک دستگاه موتورولانس با تمام تجهیزات پزشکی در ساختمان معاونت دانشجویی دانشگاه مستقر شده و آماده خدمت در زمان بروز حادثه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار