سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه های بهداشتی شبکه دامپزشکی در خصوص خرید ماهی قرمز شب عید

رییس شبکه دامپزشکی سربیشه به بیان توصیه های بهداشتی در خصوص خرید و نگهداری ماهی قرمز پرداخت.

محسن رمضانی رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت: مردم از خرید ماهی از دست فروشان و دوره گردان خودداری کنند چراکه از نظر بهداشتی مطلوب نبوده و همچنین به دلیل نگهداری ماهی در شرایط بد، این ماهیها دارای عمر کوتاهی هستند.

وی با بیان اینکه نوروز، یکی از زیباترین و ماندگارترین آیین ایرانی است که ایرانیان سراسر جهان این رسم سالانه را برگزار می‌کنند،افزود:ماهی قرمز را حتما از مراکز مجاز دارای مجوز فروش موقت ماهی زینتی تهیه کنند.

رمضانی گفت:از خرید ماهیان مریض و بی حال و دارای لکه‌های سفید روی پوست بدن خودداری کرده و در صورت مشاهده ماهی مریض مورد را سریعاً از مابقی ماهی‌ها جدا کرده هرچند بیماری به انسان منتقل نمی‌شود اما ممکن است آلودگی ناشی از بیماری آنها به آب منتقل و در صورت تماس دست انسان با این آب، افراد دچار تورم پوست می‌شوند.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه افزود:در هنگام خرید ماهی باید به ظاهر ماهی توجه ویژه‌ای داشت که دارای فلس باشند و چشم‌ها بیرون نزده باشد.

وی اظهار کرد:افرادی که قصد فروش ماهی قرمز را دارند حتما مجوز دامپزشکی را أخذ کرده در غیر اینصورت دامپزشکی  در بحث سلامت با اخلال گران عرصه بهداشت و سلامت جامعه برخورد جدی می‌ کند.

انتهای پیام/غ

توصیه های بهداشتی دامپزشکی جهت خرید ماهی قرمز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.