سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتقای شاخص سلامت جامعه با پرورش مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در بشرویه

بیش از 40 درصد واحدهای فعال پرورش مرغ گوشتی در بشرویه در بخش تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک فعالیت دارند.

سید حمید عبدی رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:بیش از 40 درصد واحدهای فعال پرورش مرغ گوشتی در شهرستان بشرویه در بخش تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک فعالیت دارند.

وی افزود:مرغ بدون آنتی بیوتیک به مرغی گفته می‌شود که در طول دوره پرورش آن از هیچ نوع آنتی‌بیوتیک مجاز و یا غیر مجازی چه به صورت تزریقی،آشامیدنی و یا در دان مصرفی استفاده نمی‌شود و به آن مرغ بدون آنتی‌بیوتیک گفته می‌شود.

عبدی گفت:طی 11 ماه سال جاری 106 هزار و 500 قطعه جوجه به وزن بیش از 177 تن مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در 3 واحد از 7 واحد فعال پرورش مرغ گوشتی تولید و به عنوان مرغ سبز به بازار عرضه شده است و امیدواریم علاوه بر افزایش تولید این محصول ، تعداد واحدهای تولید کننده مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در شهرستان افزایش یابد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه افزود:طول دوره پرورش مرغ بدون آنتی‌بیوتیک 35 تا 42 روز است و در طول دوره پرورش 3 بار نمونه‌گیری و آزمایش توسط مسئول فنی واحد پرورشی و یک بار نمونه گیری توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه انجام می‌شود که آخرین نمونه‌گیری مربوط به 72 ساعت پیش از بارگیری است.

وی اظهار  کرد:آزمایش بر روی نمونه‌ها در محل آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی انجام می‌شود و پس از تأیید عدم مصرف آنتی‌بیوتیک در طول دوره پرورش، مجوز ارسال جوجه‌ها به کشتارگاه و ورود به بازار عرضه از طریق این شبکه صادر می‌شود.

عبدی گفت:هدف از تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک ارتقای شاخص سلامت جامعه است و از همه مرغداران درخواست می شود با رعایت اصول امنیت زیستی و بهداشت مزرعه خود نسبت به خودداری از مصرف آنتی بیوتیک اهتمام ورزیده و مرغ بدون آنتی‌بیوتیک را با نظارت شبکه دامپزشکی تولید کنند تا با عدم مصرف آنتی‌بیوتیک موجب کاهش هزینه‌های تولید خود شوند.

انتهای پیام/غ

شاخص سلامت جامعه با پرورش مرغ بدون آنتی‌بیوتیک ارتقاء می یابد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.