سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایش اقتدار مازندران در فوتبال ایران با صعود بابلی ها به فینال جام حذفی

تیم خونه به خونه بابل با صعود به فینال جلم حذفی اقتدار فوتبال مازندران را به نمایش گذاشت.

 به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان جام حذفی ایران در فصل جاری نمونه ای کامل از معجزه فوتبالی بود و این امر از همان آغاز رقابت ها با حذف تعداد زیادی از مدعیان لیگ برتری به رخ کشیده شد.

با حذف هشت تیم لیگ برتری در مرحله یک شانزدهم نهایی مشخص شد در این دوره جام حذفی باید به انتظار حضور تیم های دسته اولی در مراحل پایانی این رقابت ها بمانیم.

تیم هایی مانند نفت تهران(مدافع عنوان قهرمانی) پیکان تهران، سپاهان اصفهان، ذوب آهن اصفهان، پدیده مشهد، پارس جنوبی جم، سپیدرود رشت و فولاد خوزستان در نخستین بازی خود در جام حذفی از دور رقابت ها کنار رفتند تا از این لحاظ یک رکورد تاریخی ثبت شود.

البته در مرحله یک هشتم نهایی اتفاق خاصی رقم نخورد و به جز یک بازی تقریبا تمام تیم هایی که انتظار می رفت راهی مرحله بعدی شوند، مقابل حریفانشان پیروز شدند. پرسپولیس تهران، صنعت نفت آبادان، ایران جوان بوشهر، استقلال تهران، تراکتورسازی تبریز، گسترش فولاد تبریز و خونه به خونه بابل موفق شدند به ترتیب از سد تیم های بادران تهران، داماش گیلان، گل ابریشم تهران، نساجی مازندران، فجرسپاسی شیراز، اکسین البرز و مشکی پوشان خراسان به پیروزی رسیدند.

از این مرحله خونه به خونه بابل با سرمربیگری جواد نکونام نشان داد برای رسیدن به فینال جام حذفی عزمی جدی دارد و این تیم را هم باید یک مدعی جدی محسوب کرد. معجزه آفرینی بابلی ها در مرحله یک چهارم نهایی هم تداوم یافت و آنها توانستند گسترش فولاد تبریز را در ورزشگاه بنیان دیزل از سد راه بردارند. این درحالی بود که پرسپولیس و تراکتورسازی به عنوان ۲ تیمی که همیشه مدعی جدی قهرمانی در جام حذفی هستند، در این مرحله از مسابقات حذف شدند و ایران جوان بوشهر هم با شکست برابر استقلال تهران با رقابت ها خداحافظی کرد.

با انجام شدن قرعه کشی مرحله نیمه نهایی مشخص شد خونه به خونه به عنوان تنها تیم دسته اولی حاضر در این مرحله باید به مصاف ضعیف ترین تیم لیگ برتری یعنی استقلال خوزستان برود. هواداران پرشور خونه به خونه خوب می دانستند که شانس صعودشان به فینال در بازی با شاگردان عبدالله ویسی نسبت به تقابل این تیم با استقلال تهران و صنعت نفت آبادان، بسیار بیشتر است.

۱۸ اسفند ۹۶ رویایی ترین روز تاریخ این تیم تازه تاسیس است چراکه شاگردان دراگان اسکوچیچ موفق شدند با هت تریک روح الله باقری در ورزشگاه غدیر اهواز، استقلال خوزستان را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهند و برای نخستین بار نام یک تیم مازندرانی را به عنوان فینالیست جام حذفی مطرح کنند. این پیروزی شیرین سبب شد بابلی ها چند ساعتی در خیابان های این شهر به رقص و پایکوبی بپردازند.

قدمت و سابقه خونه به خونه در مازندران را به هیچ وجه نمی توان با تیم هایی مانند نساجی و شموشک مقایسه کرد چراکه این تیم حدود پنج سال پیش تاسیس شد و با خرید امتیاز از لیگ دو به لیگ یک صعود کرد. ولخرجی‌های قاسم حسن زاده در سال های اخیر تاکنون سبب نشده است خونه به خونه جواز بازی را در لیگ برتر کسب کند.

خونه به خونه بابل از متمول‌ترین تیم‌های لیگ دسته اول است و مالک میلیاردر این باشگاه از اینکه دست کم سالی ۱۰ میلیارد هزینه کند ابایی ندارد. با این حال تغییر متوالی سرمربی بیش از آنکه به سود این تیم باشد به ضررش تمام شده است و بابلی ها ۲ فصل پی در پی سر بزنگاه صعود به لیگ برتر شانس بازی در بالاترین سطح فوتبال ایران را از دست دادند.

خونه به خونه یک باشگاه خصوصی است که مالک و مدیرانش هرگز اطلاع دقیقی از توجیه اقتصادی تیمداری در بحران اقتصادی فعلی فوتبال ایران ارائه نکرده اند. شاید آن ها تنها می خواهند با حضور در عرصه فوتبال ایران برند خود را تبلیغ کنند. در فوتبال زیان‌آور کشورمان سرمایه‌گذاری خصوصی همراه با ولخرجی ابهام های زیادی را به وجود می آورد چراکه در لیگ برتر مالکان باشگاه های خصوصی مانند نفت تهران، گسترش فولاد تبریز، استقلال خوزستان و سپید رود رشت حتی برای هزینه یک ریال تمام جنبه ها را در نظر می گیرند.

خونه به خونه دور برگشت لیگ دسته اول در اوج قرار گرفته و با ایستادن در جایگاه دوم جدول این رقابت ها شانس بسیار زیادی برای صعود به لیگ برتر دارد. هدف اصلی بابلی ها با دراگان اسکوچیچ صعود به لیگ برتر است اما قهرمانی در جام حذفی می‌تواند دنیای تازه‌ای برای این تیم لیگ یکی بسازد. با این وجود خونه به خونه تا پیش از برگزاری فینال جام حذفی تمام‌تمرکزش را برای لیگ برتری شدن به کار می گیرد تا به عنوان تیمی که قرار است فصل آینده در لیگ برتر به میدان می رود، مقابل استقلال قرار بگیرد.

خونه به خونه در بابل طرفداران پرشوری دارد. قاسم حسن زاده نشان داد اگر محل سرمایه‌گذاری را درست انتخاب کنید، مانند برخی تیم های متمول تهرانی کل دوران فعالیتتان را بی‌تماشاگر و بدون حامی نمی‌گذرانید. در حقیقت حمایت هواداران از تیم این فرد متمول سبب شده است پول او هدر نرود.

عملکرد سرخپوشان بابلی در لیگ دسته اول و جام حذفی سبب می شود استقلال با احترام به حریفش در فینال جام حذفی نگاه کند. شفر و شاگردانش خوب می دانند دست کم گرفتن خونه به خونه به قیمت از دست رفتن یک جام تمام شود و آبی ها به هیچ وجه دوست ندارند ناکامی این تیم در فتح جام شش ساله شود.

 انتهای پیام/

صعود خونه به خونه بابل به فینال جام حذفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.