سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید بر حفظ فرهنگ غنی استان قزوین

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین گفت: از اجرای برنامه‌هایی که به فرهنگ غنی مردم قزوین آسیب می‌زند باید از آن پرهیز شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: آنچه به نام نوروز در خیابان‌ها عرضه می‌شود را مردم و مسافران مشاهده می‌کنند و به عنوان فرهنگ مردم قزوین در نظر می‌گیرند پس باید مراقب برنامه‌های فرهنگی در این ایام باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با تأکید بر اینکه باید آبروی قزوین را حفظ کرد، گفت: نباید کاری کرد که مردم قزوین در مقابل مردم دیگر سرافکنده شوند در حالی که مردم این استان دارای فرهنگ بسیار غنی، آبرومندانه و ارزشمند هستند و نباید این فرهنگ غیر واقعی نشان داده شود.

وی به حرمت شکنی در جشن شهرداری تهران در برج میلاد اشاره و بیان کرد: آیا می‌خواهید با این کار‌های غلط به آمریکا پیام بدهید که مجری فرمان او هستید؟ این کار، حرکت بسیار بدی بود و برای شهردار تهران متأسفیم که این ننگ را رقم زد.

خطیب نماز جمعه قزوین گفت:: اگر شهردار تهران عذرخواهی می‌کرد در خطبه‌ها این را مطرح نمی‌کردیم، اما متأسفانه پس از تذکراتی که به وی دادند باز هم موضع دفاع دارد و نمی‌خواهد ابراز پشیمانی کند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: آن‌هایی که از دین رویگردان شده اند، به دشمنان دل می‌بندند و معنویت انقلابی را زیر سؤال می‌برند، کم عقل هستند و آن‌هایی که با عزت و شرف زندگی می‌کنند و بنده خدا هستند، عقلای روزگار به حساب می‌آیند.

وی با بیان اینکه برجام برای آمریکا و اروپا دو سر برد بود، افزود: امروز چه ما از برجام خارج شویم و چه آن‌ها در این قرارداد باقی بمانند در هر صورت به نفع آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تمام می‌شود.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: تیم مذاکره کننده نتوانست استقلال خود را حفظ و از هوشمندی خود به درستی استفاده کند و امروز شاهدیم برجام به جایی رسیده است که هر اتفاقی برایش بیافتد به نفع دشمنان به پایان می‌رسد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: همان‌هایی که برجام را مدیریت می‌کردند تلاش می‌کنند روند مذاکرات برجامی را که با محوریت آمریکا بود، با محوریت اروپا پیش ببرند.

وی گفت:: آنان با این کار می‌خواهند خسارت‌های بیشتری بر کشور وارد کنند و مشخص نیست چه منافعی از این خسارت‌ها عایدشان می‌شود و این کار نیز مصداق بی عقلی است.

امام جمعه قزوین افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی علی رغم شیطنت‌های بیرونی و نفاق درونی با سرعت در حال اثرگذاری و پیشرفت است و شاهدیم مستکبران از طرح نظم نوین جهانی که در گذشته مطرح می‌کردند، عقب نشینی کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: امروز دشمنان به فکر دیوارکشی دور زمین‌های اشغالی هستند که همان را نیز از دست ندهند و این‌ها به برکت اقتدار نظام اسلامی محقق شده است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، زنان را همچون یک معلم دانست و گفت: اولین شخصی که فرزندان درون خانواده از او درس می‌آموزند مادر است، زن در جایگاه یک مربی می‌تواند راه و رسم زندگی را به فرزندان بیاموزد.

انتهای پیام/

خطبه های نماز جمعه قزوین

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.