سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فنی و زیربنایی راه آهن:

اولویت سال آتی راه آهن، توسعه خطوط فرعی شبکه ریلی است

یزدانی سال ۹۷ را سال بهره برداری از پروژه‌ها عنوان کرد و گفت: سال آتی اولویت همه معاونین فنی، بر خطوط فرعی شبکه است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل ار روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مازیار یزدانی معاون فنی و زیربنایی راه آهن در یازدهمین گردهمایی معاونین فنی و زیر بنایی راه آهن، سال ۹۷ را سال بهره برداری از پروژه‌ها عنوان کرد و گفت: لازم است در سال آتی اولویت همه معاونین فنی، اولویت گذاری بر خطوط فرعی شبکه باشد تا با ارتقاء ظرفیت شبکه امکان دسترسی سریع، راحت و ایمن برای کلیه مشتریان (مسافری و باری) فراهم آید.

وی افزود: این جلسه به منظور مرور و همسویی با اهداف و استراتژی‌های شرکت راه آهن و حوزه فنی و زیربنایی و نیز ایجاد درک مشترک از برنامه‌ها و موضوعات کاری آتی برگزار شده و امید می‌رود سال آینده سال بهره برداری از پروژه‌های دردست اقدام و نیمه تمام حوزه فنی و زیر بنایی باشد.

یزدانی با ابراز امیدواری از اینکه این جلسات موجب ارتقاء ظرفیت‌های مجموعه ریلی و توانمندی‌ها و قابلیت‌های شود، افزود: آنچه برای ما مهم است نوآوری و ایجاد ظرفیت‌های جدید است به این ترتیب که کار جدید تعریف کنیم، ایده پردازی کنیم، افراد را خلاق کنیم و برای خلاقیت ارزشگذاری کنیم تا موجب انفعال کارکنان نشویم.

وی تصریح کرد: در سازمان‌های یادگیرنده، هر روز شاهد موفقیت‌های جدید سازمان‌ها با توسعه سرمایه‌های انسانی هستیم، بنابراین باید با کسب مستمر دانش و استفاده از تجربیات قبلی در راستای تعالی سازمان، فضای پویا و رضایتمندانه برای خود و همکاران ایجاد کنیم و در دستیابی به آرمان‌های راه آهن که ایجاد یک سیستم ریلی پیشرفته، پیشرو و کارآمد است، سهم قابل توجهی داشته باشیم.

معاونت فنی و زیر بنایی با اشاره به اینکه اصول فعالیت این معاونت، برپایه اصول فرهنگی و اخلاقی و نیز توجه به اولویت‌های زیربنایی و زیرساخت شبکه ریلی است، گفت: در همین راستا لازم است در سال آتی اولویت همه معاونین فنی، اولویت گذاری بر خطوط فرعی شبکه باشد تا با ارتقاء ظرفیت شبکه امکان دسترسی سریع، راحت و ایمن برای کلیه مشتریان (مسافری و باری) فراهم آید.

وی افزود: باید روحیه جهادی مدیران فنی و زیر بنایی با تاکید بر رویکرد اقتصاد مقاومتی تقویت شود واین امر نیازمند ترویج روحیه مطالبه گری و متقاضی بودن در تحقق اهداف تبیین شده و پیگیری امور محوله در انجام وظایف و نیز پاسخگویی در برابر مسئولیت‌ها است و بایستی در صدر توجهات، تاکیدات و اجرای فعالیت‌ها و اقدامات همگی قرار گیرد.

یزدانی تاکید کرد: در راستای پویایی و ارتقای علمی و عملی واحد‌های ذیربط خود، افراد را ترغیب به استفاده از ظرفیت‌های UIC، با همکاری مستمر با کارگروه ایجاد شده در حوزه فنی و زیر بنایی، مشارکت در پروژه‌ها و فعالیت‌های UIC کنید و با اطلاع رسانی فعالیتها، اقدامات و دستاورد‌های اخیر پروژه‌های مربوط به ناحیه خود از طریق کارگروه اطلاع رسانی حوزه فنی و زیر بنایی، در بهبود اطلاع رسانی و گزارش عملکرد به موقع و موثر معاونت فنی و زیر بنایی ما را یاری کنید.

به گفته وی؛ هر چیزی که به موقع، تازه و جذاب باشد ارزش دارد بعد از آن شاید از اثرگذاری و بهای آن ارزش کاسته شود.

یزدانی در ادامه با ارایه گزارشی در خصوص پروژه‌های این معاونت در ادارات کل تصریح کرد: براساس آخرین گزارشات واصله از مدیران کل ادارات و پروژه ها، اقداماتی از جمله بهسازی ۹۲۳ کیلومتر و بازسازی ۶۶۰ کیلومتر خطوط راه آهن، توسعه خطوط حومه‌ای به طول ۴۶۱ کیلومتر، افزایش ظرفیت خطوط راه آهن (دو خطه سازی) به طول ۱۱۲۷ کیلومتر، تجهیز ۱۶۸ ایستگاه و بیش از ۳۰۰ دستگاه لوکوموتیو به سیستم کنترل اتوماتیک قطار ATC با ۲۵۰۰ کیلومتر تراک بندی، تجهیز و نوسازی ۳۰۰ ایستگاه از شبکه ریلی به سیستم‌های جدید و بروز سیستم‌های ارتباطی، تجهیز و ارتقاء سیستم علائم الکتریکی در ۱۲۵ ایستگاه، تجهیز کل شبکه ریلی به سیستم دیسپاچینگ مرکزی، بازگشایی ۲۳ ایستگاه در شبکه موجود ریلی و مقام سازی ساختمان‌های ۵ ایستگاه و همچنین احداث ۱۱۳ کیلومتر دیوار حریم ریلی و احداث سکو، زیرگذر و سایبان در ۲۵ ایستگاه و نیز اصلاح، بهینه سازی و ارتقاء تاسیسات ایستگاهی در ۴۵ ایستگاه و احداث نمازخانه مسافری در ۴۵ ایستگاه انجام گرفته است.

وی افزود: در راستای این اقدامات پاسخگویی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی با برگزاری جلسات هفتگی با معاونت فنی و زیر بنایی و بازدید هفتگی مدیران فنی و زیر بنایی از طول خطوط ریلی و مناطق مسکونی حریم ریلی و نیز رسیدگی به مسائل مطروحه از سوی نمایندگان و انجام اقدامات مربوطه نظیر احداث دیوار حریم، تقاطعات غیر همسطح، پل‌های زیر گذر و رو گذراز دیگر اقدامات انجام شده است.

وی در پایان از همکاران درخواست کرد تا در تمامی بخش‌ها از جمله کارگاه نگهداری و تعمیرات (نت) که با مراسم رونمایی از گام خروجی محور کردن پروژه نت همراه است و نیز کمیته زیر ساخت، با ادامه سلسله مباحث GIS، حضور فعال داشته باشند.

انتهای پیام/

سال ۹۷؛ سال بهره برداری از پروژه های راه آهنی است 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.