سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح سلامت نوروزی بهداشت محیط در فارس

مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه شیراز از اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال و آغاز سفر‌های نوروزی و ورود خیل عظیم میهمانان و مسافران به استان فارس و شهر شیراز، کنترل مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی شهری، روستایی و بین راهی، هتل ها، مهمانخانه‌ها و محل‌های اسکان نوروزی مسافران و میهمانان در این ایام در راستای پیشگیری از بروز طغیان‌های مرتبط با آب و مواد غذایی مستلزم برنامه ریزی دقیق و فعالیت‌های ویژه در این دوره زمانی است.

سیامک شمس مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اجرای مانوری نمادین همزمان با سایر نقاط کشور از ابتدای اسفند آغاز می‌شود و تا پانزدهم فروردین ۱۳۹۷ ادامه دارد.

وی افزود: این طرح با هدف حفظ و ارتقای شاخص‌های مرتبط با سلامت جامعه و مسافران نوروزی، بهداشت و ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه و کنترل بیماری‌های مرتبط با آب و مواد غذایی اجرا می‌شود.

شمس با بیان اینکه این طرح در تمامی شهرستان‌های استان و شهر‌ها و مناطق تابعه آن‌ها به صورت همزمان اجرا می‌شود، ادامه داد: بیش از ۹۰ تیم بازرسی و در مجموع ۴۰۰ کارشناس بهداشت محیط در قالب تیم‌های دو و سه نفره در ساعات مختلف شبانه روز از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به ویژه هتل ها، مهمانپذیرها، بوستان ها، محل‌های اسکان مسافران نوروزی، رستوران ها، چلوکبابی ها، پزندگی ها، شیرینی فروشی ها، اغذیه فروشی‌ها و مراکز و اماکن بین راهی بازدید می‌کنند.

وی گفت: بازرسان بهداشت محیط در صورت مشاهده هرگونه نقص بهداشتی بحرانی و غیربحرانی و تخلف قانونی که منجر به تهدید سلامت شهروندان، زایران و مسافران نوروزی شود مطابق قانون، علاوه بر معرفی متخلف به مراجع قضایی، نسبت به تعطیل کردن محل کسب مرتبط نیز اقدام می‌کنند.

شمس با بیان اینکه از دیگر اقدامات مهم در کنترل مواد غذایی، نمونه برداری از مواد غذایی با دستگاه‌های سنجش پرتابل و همچنین ارسال نمونه به آزمایشگاه مواد غذایی است، اضافه کرد: نمونه برداری میکروبی و کلرسنجی از آب آشامیدنی مورد استفاده شهروندان و مسافران به شکل گسترده صورت می‌پذیرد.

مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه، از شهروندان و مسافران خواست تا در صورت شکایت و مشاهده هرگونه مشکل و تخلف بهداشتی، مراتب را به شماره تلفن ۱۹۰ "سامانه شکایت‌های مردمی وزارت بهداشت" اطلاع دهند.
انتهای پیام/ر

طرح بسیج سلامت نوروزی در فارس

برچسب ها: علوم پزشکی ، تغذیه ، بسیج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.