سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش IWF از شروع فعالیت وزنه برداری در میان بانوان ایرانی

فدراسیون جهانی وزنه برداری(IWF) تعهد خود را نسبت به توسعه وزنه برداری زنان با حضور نایب رئیس فدراسیون جهانی در ایران انجام داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) در مطلبی با اشاره به حضور اورسلا پاپاندرئا نایب رئیس این فدراسیون در ایران و همچنین برگزاری دوره آموزشی برای دختران وزنه برداری نوشت: iwf بار دیگر تعهد خود را نسبت به توسعه وزنه برداری زنان در سراسر جهان انجام داد و همچنین ایجاد فرصت های برابر را برای مردان و زنان در این رشته ورزشی تضمین کرد.

وزنه برداری زنان در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته و زنان بیش از همیشه در مسابقات جهانی 2017 شرکت کردند. این رشد نشان می دهد که تلاش های فدراسیون جهانی از فدراسیون های ملی برای توسعه وزنه برداری زنان در کشورهای مربوطه حمایت کرده است.

اورسلا پاپاندرئا نایب رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری و رئیس فدراسیون آمریکا برای برگزاری یک دوره آموزشی وزنه برداری زنان و حمایت از توسعه وزنه برداری بانوان به ایران و شهر اهواز سفر کرده است. وزنه برداری در ایران به صورت سنتی یک رویداد مردانه است. اما بازدید پاپاندرئا به همراه "سالی وان دی" مسئول فنی و "درک جانسن" قهرمان ملی آمریکا نشان دهنده یک گام مهم برای وزنه برداری ایران است.

پاپاندرئا در ایران نشستی را با علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران برگزار کرد و علی مرادی در حاشیه این جلسه از برنامه های خود برای شرکت بانوان وزنه بردار ایرانی در المپیک 2020 توکیو صحبت کرد.

تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری هم به مناسبت روز جهانی زن بیان کرد: برابری جنسیتی یک اولویت مهم و حائز اهمیت برای فدراسیون جهانی است. ما می خواهیم این اطمینان را بدهیم که برای زنان و مردانی که در وزنه برداری از سطح آماتور تا حرفه ای شرکت می کنند فرصت های برابری را ایجاد می کنیم.در طول این مدت پیشرفت های خوبی صورت گرفته و همچنین کارهای بیشتری در دست اقدام است تا همه چیز طبق روال پیش برود. IWF متعهد شده که با همکاری فدراسیون های ملی به برابری جنسیتی را اجرایی کند. در المپیک توکیو 2020، وزنه برداری در بخش زنان و مردان در هفت وزن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

واکنش IWF به حضور بانوان در رشته وزنه برداری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
آخه وزنه برداری کار زنانه ای هست؟؟؟؟؟
اونا کاری میکنند وفشاری میارن که جمهوری اسلامی خودش با دست خودش به سمت آشکار سازی وتحمل یه سری مسائل بشه