سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

31 نفر از فرماندهان دوران دفاع مقدس از رزمندگان شهرضا بودند

رزمنده دفاع مقدس گفت: 31 نفر از فرماندهان دوران دفاع مقدس در رده‌های مختلف فرماندهی تیپ، گردان و لشکر، از رزمندگان شهرضا بودند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ولی‌الله همت شامگاه پنجشنبه در مراسم یادواره سردار شهید محمد ابراهیم همت و 750 شهید این شهرستان، اظهار کرد: شهرستان شهرضا در دوران دفاع مقدس 6 هزار و 200 رزمنده را به جنگ اعزام کرده است، در حالی که جمعیت شهرضا در آن سال‌ها حدود 40 هزار نفر بوده است.

وی با اشاره به این‌که شهرضا 750 شهید، هزار و 800 مجروح و جانباز و 140 آزاده را تقدیم انقلاب و اسلام کرده‌ که در نوع خود بی‌نظیر است، افزود: در میان این شهدا، افرادی مانند شهید قانع سن آن‌ها در زمانی که به عنوان فرمانده گردان به شهادت رسید، کمتر از 22 سال بود.

رزمنده دفاع مقدس با بیان این‌که 31 نفر از فرماندهان دوران دفاع مقدس، در رده‌های مختلف فرماندهی تیپ، گردان و لشکر، از رزمندگان شهرضا بودند، گفت: شمار رزمندگان بسیاری از استان‌های کشور، کمتر از تعداد رزمندگان شهرضا است و این نشان روحیه والای ولایتمداری و انقلابی و مذهبی مردم شهرضا است.

وی با اشاره به این‌که شهید سید ابراهیم کاظمی از سرداران شهید شهرضا است، بیان داشت: شهید کاظمی جایگاهی بالاتر از فرماندهی تیپ داشت، اما با تواضع در کنار سایر رزمندگان، به دفاع در برابر تهاجم بیگانه، می‌پرداخت.

همت با تأکید بر این‌که شهیدان با صداقت مثال زدنی خود، هر آنچه از خدا خواستند را دریافت کردند، اذعان داشت: وظیفه ما در این زمان، زنده‌نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا است و اگر در این زمینه کوتاهی کنیم، باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم یادواره سردار شهید محمد ابراهیم همت و 750 شهیدشهرضا

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.