سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود پنج میلیون دیابتی در کشور

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت در شهرکرد گفت: پنج میلیون نفر در کشور مبتلا به بیماری دیابت هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سید محمد هادی ایازی در اولین مجمع سلامت استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: در حال حاضر پنج میلیون نفر در کشور، مبتلا به بیماری دیابت هستند که نیمی از این تعداد از بیماری خود اطلاع ندارند.

وی افزود: توجه نکردن مردم به رعایت اصول بهداشتی و سلامت از مهم‌ترین عوامل ابتلا و گسترش این بیماری است.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت اضافه کرد: علاوه بر مجمع سلامت استانی، راه اندازی کانون‌های سلامت محلی با مشارکت مردم، فرهیختگان و نمایندگان دستگاه‌های دولتی به عنوان سه ضلع اصلی این کانون ها، الزامی است.

ایازی ادامه داد: فرهنگ سازی سبک زندگی سالم در جامعه و توانمند سازی جوامع مردمی و محلی در حوزه سلامت ضرورت دارد.

وی اضافه کرد: کانون سلامت محلی، مجمع سلامت شهرستانی، مجمع سلامت استانی و مجمع سلامت ملی سلسله مراتبی است که در کشور در حوزه بهداشت و درمان شکل گرفته است.

ایازی همچنین از اقبال عباسی رئیس مجمع سلامت چهارمحال و بختیاری خواست: با راه اندازی مجمع سلامت شهرستانی، فرمانداران شهرستان‌های ۹ گانه استان را به عنوان رئیس این مجامع منصوب کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۸ و دو دهم درصد جامعه را سالمندان تشکیل می‌دهند افزود: طی چند سال آینده این رقم، به دو برایر هم خواهد رسید.

ایازی از برگزاری دومین مجمع سلامت ملی خبر داد و گفت: این مجمع با شعار «مشارکت مردم در تحول سلامت» در اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد.

گفتنی است: اولین مجمع سلامت چهارمحال و بختیاری امروز پنج شنبه ۱۷ اسفند ۹۶ و با حضور سید محمد هادی ایازی معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، ابراهیم گلمکانی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، اقبال عباسی استاندار و جمعی از مسئولان استانی در سالن ابن سینای شهرکرد برگزار گردید.

انتهای پیام/خ

کانون‌های سلامت محلی راه اندازی می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.