سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نمایشگاه «جهانی در نصف جهان» در تخت فولاد

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد گفت: نمایشگاه «جهانی در نصف جهان» در نوروز ۹۷ در سه نقطه از مجموعه تخت فولاد برگزار می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید علی معرک نژاد اظهار کرد: به منظور معرفی بیشتر تخت فولاد به شهروندان اصفهانی و مسافران نوروزی نمایشگاه «جهانی در نصف جهان» در نوروز ۹۷ برگزار می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه در سه نقطه شامل سالن شمع در گلستان شهدا، جنب مقبره بابارکن‌الدین و تکیه میرفندرسکی برگزار و در هر کدام به صورت مجزا کلیات تخت فولاد، مشاهیر و جلوههای هنری و معماری به مسافران نوروزی ارایه می‌شود.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد ادامه داد: امسال طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده به معرفی مشاهیر دو تکیه تخت فولاد از جمله تکیه کازرونی و تکیه سیدالعراقین خواهیم پرداخت.

وی معرفی شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم را از دیگر برنامه‌های تخت فولاد در ایام نوروز امسال برشمرد و گفت: در کنار این اقدامات طرح هادیان مشاهیر تخت فولاد اجرا می شود، در این طرح کارشناسان و راهنمایان تخت فولاد در دو نقطه تخت فولاد و دو نقطه بیرون از مجموعه به معرفی مفاخر می‌پردازند و گردشگران را راهنمایی می‌کنند.

معرک نژاد اظهارکرد: یکی از برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که اسفندماه سال‌جاری در مجموعه تخت فولاد انجام می‌شود، معرفی سبک زندگی و سیره مشاهیر در دسته‌ها و طبقه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه در روز هشتم اسفندماه سال‌جاری با مشارکت دو انجمن مردم نهاد بهسازان آینده و کانون گردشگران تخت فولاد نمایشگاه «طلایه دار اندیشه» و بزرگداشت «استاد حسین معارفی» از معماران و مرمت‌کاران برجسته شهر و کشور در باغ طوبی برگزار شد، افزود: از جمله شاهکارهای این استاد برجسته، تعمیر منارشرقی منارجنبان بود که به طور کامل منار از جا برداشته شد، مرمت و سپس به جای اصلی خود باز گردانده شد.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد از دیگر اقدامات استاد حسین معارفی را مرمت مسجد جامع عباسی، شیخ لطف الله، مسجد منارعلی، سردر بازار قیصریه، مدرسه ملاعبدلله در شهر اصفهان و در سایر شهرهای کشور شامل مرمت مسجدجامع نایین، اشترجان، زواره، بقعه پیربکران و گنبدسلطانیه زنجان برشمرد.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری نمایشگاه «جهانی در نصف جهان» در نوروز ۹۷

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.