شهردار اصفهان گفت: گسترش مبادلات گردشگری و فرهنگی بین اصفهان و موستار بوسنی و هرزگوین موجب بالندگی و رشد هر دو شهرخواهد شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قدرت اله نوروزی امروز در نشست مشترک خبری با شهردار موستار اظهار کرد: زمانی که در اصفهان حضور یافت داشتیم، پس از حضور شهردار موستار در اصفهان و گفت‌وگو و مذاکره در خصوص موارد مختلف و اعلام توانمندی‌های دو جانبه، تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم که قرار شد توانمندی‌های طرفین در مدیریت شهری، اقتصادی و فرهنگی به همراه تبادل تجربیات انجام شود.

وی با بیان این که طبق تفاهم صورت گرفته، تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری نیز مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: قرار گذاشتیم مبادلات بین دو شهر صورت گیرد و رویدادهایی را در هر دو شهر اصفهان و موستار برگزار کنیم و مطمئن هستم این مبادلات گردشگری و فرهنگی بین دو شهر موجب بالندگی و رشد هر دو شهر اصفهان و موستار خواهد شد.

شهردار اصفهان با اشاره به خواهرخواندگی اصفهان با برخی شهرهای دنیا، عنوان کرد: به دنبال بازنگری در وضعیت موجود این خواهرخواندگی‌ها هستیم تا بتوانیم از ظرفیت این موضوع استفاده بهتری ببریم، تا کنون نمایشگاه لهستانی‌ها و آلمانی‌ها را برگزار کردیم و در سال آینده در نشست شهرداران کلان‌شهرهای دنیا، در دیدار با شهرداران خواهرخوانده اصفهان، وضعیت خود را بهتر از گذشته کرده و به هدف اصلی که همان ایجاد تعامل بین شهرها است برسیم.

وی ادامه داد: امضا تفاهم‌نامه بین اصفهان و موستار به سخنرانی چند روز گذشته و  ظریف در بوسنی برمی‌گردد و او نیز خواهرخواندگی بین اصفهان و موستار را خواستار شده بود که این تفاهم‌نامه به واسطه صحبت‌های چند روز پیش وزیر امور خارجه ایران است البته امر خواهرخوانندگی نیز به بررسی‌ها و اقداماتی بیشتری دارد.

نوروزی در پایان گفت: تفاهم‌نامه یک سند حقوقی الزام‌آور نیست و مایل هستیم همکاری بین دو شهر در حوزه گردشگری باشد اما اگر قرارداد خواهرخواندگی بین دو شهر امضا شود شرایط متفاوت شده و در حوزه‌ها مختلف می‌توانیم همکاری داشته باشیم.

انتهای پیام/م

خواهرخواندگی بین اصفهان و موستار 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.