سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس منابع طبیعی الیگودرز خبر داد؛

رفع تصرف از ۳۷۰ هکتار از اراضی ملی در الیگودرز

امسال ۳۷۲ هکتار از اراضی منابع طبیعی الیگودرز رفع تصرف گردید و برای بیش از ۱۱ هزار از اراضی ملی سند اخذ شد.

مرتضی سعیدی فر رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری الیگودرز ضمن تبریک هفته منابع طبیعی گفت: در سال جاری ۳۷۲ هکتار از اراضی منابع طبیعی الیگودرز رفع تصرف شده و برای ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی سند اخذ و ۳۸ هزار هکتار نیز از این اراضی در برنامه دریافت سند می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان الیگودرز تعداد ۱۱۴ معدن وجود دارد افزود: از این تعداد ۵۶ معدن با مجوز منابع طبیعی فعالیت می‌کنند که برای آن‌ها دفترچه تهیه شده است.

 سعیدی فر گفت: مقدار ۲۹ هکتار از اراضی ملی محدوده روستا‌ها جهت احداث مسکن روستایی و اجرای طرح هادی در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

 وی با اشاره به اراضی ملی حاشیه شهر نیز گفت: امسال سه پلاک از این اراضی به مسکن و شهرسازی واگذار شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری الیگودرز مجموع منابع طبیعی الیگودرز را ۴۳۵ هزار هکتار عنوان کردو افزود: از این میزان ۲۸۰ هزار هکتار جنگل و مابقی مراتع می‌باشد و شهرستان الیگودرز رتبه اول منابع طبیعی در استان را به خود اختصاص داده است.

این مسئول به اقتصاد مقاومتی و توسعه گیاهان دارویی اشاره نمود و افزود: ۴۲۵ هکتار از اراضی ملی جهت کاشت گیاهان دارویی در اختیار بهره برداران الیگودرز قرار گرفته است.

وی بیان کرد: اجرای طرح حفاظت مشارکتی از جمله اقداماتی است که در راستای کاهش مشکلات کمبود نیرو اجرایی شده و تا کنون قرارداد ۵۹ هزار هکتار منعقد شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری الیگودرز افزود: با پیگیری‌های نماینده الیگودرز اواخرسال گذشته انقلابی بزرگ در توسعه فضای سبز صورت گرفت و با اختصاص ۷۰ هزار نهال و و کاشت این نهال‌ها در حاشیه سد حوضیان حرکت خوبی در جهت توسعه فضای سبز صورت گرفت و در کمربندی جنوبی هم این نهال کاری توسط شهرداری انجام شد که نیاز‌مند توجه و نگهداری می‌باشد.

انتهای پیام/د

امسال بیش از ۳۷۰ هکتار از اراضی ملی در الیگودرز رفع تصرف شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.