سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در سیستان و بلوچستان

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک هزار و ۳۱۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در این استان فعالی می‌کنند .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام مهدی پودینه  سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران با تبریک ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: امسال ۱۰۰ کانون فرهنگی هنری جدید در سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است.

پودینه  بیان کرد: این نهاد با یک شبکه گسترده، منسجم و هماهنگ با حدود ۲۵ سال فعالیت تاکنون توانسته برنامه و فعالیت‌های بسیار خوبی را در سطح استان اجرا کند.

وی وجود ۷۵ باب خانه نور، ۲۴ کانون تخصصی، ۱۱۴ باب کتابخانه مخزن دار با ۳۲۹ هزار و ۵۵۷ جلد و ۴۷۰ کتابخانه قفسه دار با افزون بر ۱۹۵ هزار جلد کتاب را از جمله ظرفیت‌های کانون‌های مساجد در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

وی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را نهادی مردمی دانست و گفت: امسال این نهاد با راه اندازی ۸۰۶ پایگاه اوقات فراغت در مساجد استان زمینه جذب ۳۱ هزار جوان و نوجوان را فراهم کرد.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان شرکت ۹۵۰ نفر در جشنواره مدهامتان (مسابقات قرآنی ویژه اعضای کانون‌های مساجد) را از دیگر فعالیت‌های امسال این نهاد ذکر کرد و گفت: با توجه به ظرفیت قرآنی استان شمار شرکت کنندگان در این جشنواره نسبت به سال گذشته با ۳۰۵ نفر رشد سه برابری داشته است.

وی تاکید کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نقش مهمی در تقویت و تعمیق باور‌های دینی و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در میان جوانان و نوجوانان دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: مسجد مهمترین مرکز فرهنگی مسلمانان و بهترین مکان برای آرامش انسان هاست.

حسین مسگرانی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کنار فعالیت‌های معمول با ورود به آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهر‌های استان برنامه‌های مهمی را در دستور کار قرار دادند.

وی گفت: ضروری است این نهاد با پیشرفت در کارکرد و کاربرد، برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری را در دستور کار قرار دهد تا زمینه تربیت افراد تاثیر گذار در این بخش‌ها فراهم شود.

وی بر حمایت دولت از کانون‌های فرهنگی مساجد تاکید کرد.

انتهای پیام/ع

راه اندازی ۱۰۰ کانون فرهنگی هنری جدید در سیستان و بلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.