سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد؛

وضعیت مشارکت سیاسی زنان در کشور نامطلوب است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: وضعیت مشارکت سیاسی زنان در کشوروضعیت مطلوبی نیست و بسیاری از زنان تحصیل کرده عرصه‌های مدیریتی دورند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ بتول گندمی، در همایش پیاده‌روی ویژه بانوان بوستان ملت گفت:مدیر توانمند زن در کشور بسیار داریم و این حق زنان است که عهده‌دار عرصه مدیریت شوند ودر این زمینه دولت مصوباتی را گذارنده است؛ با این حال نگاه مرد سالارانه حاکم بر جامعه مقاومت می‌کند.

وی افزود: گرچه وزیر زن نداریم، اما ۷ معاون وزیر زن و ۴۶ مدیر کل زن از آغاز دولت دوازدهم منصوب شدند و با این حال سهم زنان از عرصه‌های مدیریتی همچنان کم است و با جایگاه واقعی فاصله بسیار داریم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مشهد شهری مردانه است فضا‌های عمومی شهر مشهد مردانه است و زنان نمی‌توانند شب‌ها به راحتی کار‌های خود را پیگیری و دنبال کنند.

بتول گندمی افزود: محیط زندگی در شهر باید به گونه‌ای باشد که زنان جامعه ما بتوانند با امنیت، شب نیز از منزل خارج شده و در مکان‌های عمومی حضور یابند.

وی گفت:جامعه متشکل از مردان و زنان است و نیمی از جامعه را زنان تشکیل می‌دهند و نمی‌توان نیمی از جامعه را محبوس کرد و گفت ۵۰ درصد دیگر باید مشارکت داشته باشند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در شهرداری مشهد نیز ۴ پست مدیریتی از آن زنان است و منتظریم شهردار مشهد مقدس شهرداران زن را نیز منصوب کند.

گندمی گفت:برای سال آینده ۱۵ میلیارد تومان اعتبار ویژه ورزش‌های همگانی اختصاص یافته که ۵۰ درصد این اعتبار برای زنان و ۵۰ درصد برای مردان است.

وی افزود: رونق ورزش‌های همگانی در پارک‌ها، بهره‌گیری از کانون‌های مساجد و توجه به ورزش قهرمانی بانوان در کنار ورزش‌های همگانی مورد توجه و تاکید است و تنها پرداختن به ورزش همگانی بانوان مطرح نیست، بلکه حمایت ویژه از ورزش قهرمانی بانوان در رشته‌هایی، چون والیبال، فوتسال، بسکتبال، هندبال و ... نیز مورد تاکید مدیریت شهری مشهد قرار دارد.

انتهای پیام //ز. ج


همایش پیاده روی بانوان در بوستان ملت مشهد

برچسب ها: بانوان ، سیاسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.