سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوتین: توافقنامه روسیه، ترکیه و ایران درباره سوریه در حال اجراست

رئیس‌جمهور روسیه در سخنانی ضمن انتقاد از سیاست‌های آمریکا اعلام کرد توافقی که میان روسیه، ترکیه و ایران درباره سوریه صورت گرفته در حال اجراست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت: توافقنامه روسیه، ترکیه و ایران درباره سوریه در حال اجراست.

رئیس جمهور روسیه گفت: اقدام غرب در اعمال تحریم علیه روسیه، شیوه غیرقانونی برای رقابت و تلاشی برای مهار توانمندی‌های دفاعی روسیه است. سیاست اعمال تحریم آمریکا نشانه ضعف و نه قدرت و یکی از نمادهای بی کفایتی است.

وی همچنین اظهار کرد این کشور تنها زمانی از تسلیحات هسته‌ای خود استفاده می کند که بخواهد یک اقدام متقابل علیه کشورهای متجاوز انجام دهد. پوتین درمورد استفاده از تسلیحات نظامی گفت: «در این خصوص نگرانی هایی وجود دارد؛ باید اشاره کنم که مساله مهم و حساسی است. من می خواهم این مساله را به جامعه بین المللی بگویم؛ برنامه ما برای استفاده از تسلیحات هسته ای تنها به عنوان یک اقدام واکنشی خواهد بود.»

پوتین در ادامه افزود: «تصمیم درخصوص استفاده از سلاح های هسته ای تنها زمانی اتخاذ خواهد شد که سیستم های دفاعی ما آغاز حملات موشکی علیه کشور را ثبت کنند و زمان دقیق برخورد این موشک ها به خاک روسیه را تخمین بزنند.»

رئیس جمهور روسیه در ادامه اظهاراتش گفت: «بله، این یک فاجعه جهانی خواهد بود؛ اما به عنوان یک شهروند روسی، به عنوان رئیس جمهور روسیه می خواهم پرسشی را مطرح کنم: چه کسی به جهان بدون روسیه نیاز دارد؟»

پوتین در ادامه اظهار کرد مسکو برخلاف واشنگتن هرگز از تسلیحات هسته ای علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد کرد. وی همچنین گفت: «ما این بازی را آغاز نکردیم. اولا، اولین موشک هسته ای را آمریکا ساخت. ثانیا، ما هرگز از سلاح هسته ای استفاده نکرده ایم اما آمریکا از تسلیحات هسته ای علیه ژاپن استفاده کرده است.»

همچنین دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه آوریل با حسن روحانی و رجب طیب اردوغان همتایان ایرانی و ترکیه ای خود دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام/

سخنان پوتین درباره استفاده از سلاح هسته‌ای و توافق با ترکیه و ایران درباره سوریه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.