سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیته سیاست گذاری هفتمین جشنواره فاوا عنوان کرد:

دریافت 270 تقاضای شرکت در هفتمین جشنوار فاوا/ انتخاب سه شرکت در بخش صادرات محصولات دانش بنیان

فرامرز رستگار گفت: در این کمیته محورهای مختلف جشنواره در قالب 5 کارگروه کسب و کارهای نوآورانه، استارتاپ ها، دستگاه برتر در دولت الکترونیک، صادرات محصولات دانش بنیان و کارگروه پژوهش های منتهی به فناوری مشخص شدند.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرامرز رستگار عضو کمیته سیاست گذاری و مسوول کارگروه صادرات دانش بنیان هفتمین جشنواره فاوا در گفت و گو با خبرنگار این مرکز گفت: با شروع فعالیت کارگروه ها، هر کدام از این کارگروه ها شاخص های ارزیابی خود را تعیین کردند و در کمیته سیاست گذاری هفتمین جشنواره فاوا با تغییراتی به تصویب رسید.

رستگار با اشاره به اینکه در حدود 270 طرح به هفتمین جشنواره فاوا ارسال شد، گفت : متقاضیان شرکت در جشنواره فاوا از 20 تا 150 طرح برای کارگروه های مختلف ارسال کردند که بیشترین آنها مربوط به کارگروه دستگاه برتر در حوزه دولت الکترونیک است .

مسئول کارگروه صادرات دانش بنیان در هفتمین جشنواره فاوا با اشاره به اینکه در این کارگروه هزار امتیاز برای ارزیابی شرکت ها در نظر گرفته شد، خاطر نشان کرد : این هزار امتیاز به شاخص های درآمد ارزی در سال های 95 و رشد آن نسبت به سال 94 و در حوزه کیفیت کالا و شرکت نیز 6 شاخص تعهد مدیریتی، دانش فنی، ظرفیت تولید، ثبت محصول،مهارت های مدیریتی و گواهی نامه ها و جوایز دریافتی در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه تمام طرح های ارسالی در حوزه صادرات مربوط به مخابرات است، افزود : البته شرکت های نرم افزاری صادرات مناسبی به خارج کشور دارند اما به دلیل عدم ارزش گذاری مناسب نرم افزار در کشور و نبود شفافیت در حقوق گمرکی و مالیات، صادرکنندگان نرم افزار تمایلی برای شرکت در جشنواره نداشتند.

رستگار با تاکید به اینکه در حال حاضر هیچ آمار مشخصی از میزان صادرات نرم افزار وجود ندارد، اظهار کرد: اگر بخواهیم صادرات نرم افزار رونق داشته باشد باید حقوق معنوی تولید کنندگان نرم افزار تعیین تکلیف شده و با تصویب مقرراتی صادرات نرم افزار از مبادی رسمی انجام شود .

وی با اشاره به اینکه ارزیابی شرکت کنندگان در جشنواره فاوا در سطح کارگروه ها انجام شده است، افزود: در کارگروه صادرات محصولات دانش بنیان در یکی از محورها 3 شرکت برتر و در یکی دیگر از محورها 2 شرکت و یک شرکت نیز شایسته تقدیرشد.

عضو کمیته سیاست گذاری هفتمین جشنواره فاوا تصریح کرد : جمع بندی کارگروه های جشنواره برای تصویب نهایی به شواری معاونین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال می شود.

وی درباره تاثیر گذاری جشنواره فاوا در فعالین این حوزه نیز گفت : سه شرکتی که در حوزه صادرات دانش بنیان معرفی شدند در سال های گذشته به عنوان شرکت های نوآور و یا برتر در حوزه تحقیق و پژوهش مطرح شدند و امسال توانستند به عنوان شرکت های برتر در صادرات انتخاب شوند که نشان از تاثیرگذاری این جشنواره در این حوزه دارد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.