سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورشکستگی داروخانه‌ها در پی معوقات بیمه تامین اجتماعی

معوقات طولانی مدت بیمه تامین اجتماعی به داروخانه‌ها موجب ورشکستگی داروخانه‌ها می‌شود.

سعید نوریان نائب رئیس انجمن داروسازان فارس در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: بیمه تامین اجتماعی اکنون حدود ۸ ماه است که پرداختی به داروخانه‌ها نداشته است و تاخیر دارد.

وی ادامه داد: تامین اجتماعی به هیچ نهادی پاسخگو نیست و کار خودش را می‌کند.

نائب رئیس انجمن داروسازان فارس افزود: ما پیگیری‌های مختلفی کرده ایم و مقامات ارشد استانی نیز موضوع را پیگیری کرده اند، اما تامین اجتماعی پاسخگوی کسی نیست و مشکلاتی را برای داروخانه‌ها و مردم ایجاد کرده است.

نوریان تصریح کرد: اگر چه تاکنون داروخانه‌ها با وجود شرایط موجود فعالیت‌هایی را انجام داده اند، اما به دلیل اینکه چرخه مالی آن‌ها نمی‌چرخد، ورشکستگی و در نتیجه کمبود دارو آن‌ها را تهدید می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر هر مشکلی در رابطه با آینده دارویی استان فارس پیش آید بیمه تامین اجتماعی باید پاسخگو باشد.

نائب رئیس انجمن داروسازان فارس بیان کرد: داروخانه‌ها به نهایت تحمل شان رسیده اند و ممکن است دست به اقداماتی بزنند که کل جامعه دچار تنش شود.

نوریان با اشاره به اینکه مساله بوجود آمده بسیار جدی است، گفت: در صورت اقدام عملی از سوی داروخانه‌ها مشکلات یکی پس از دیگری رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: بسیاری از بیماران، نیازمند دارویی خاص هستند که فراهم کردن آن مشکل است و دلیل آن هم این است که دارو‌ها به صورت نقدی و یا در مدت زمانی خیلی کوتاه به داروخانه‌ها واگذار می‌شود و بنابراین، چون داروخانه بنیه مالی ندارد نمی‌تواند این‌ها را تهیه کند و جامعه دچار بحران می‌شود.

نائب رئیس انجمن داروسازان فارس ادامه داد: تامین اجتماعی به تعهدات موجود در قرارداد منعقد شده این سازمان با داروخانه‌ها پایبند نبوده است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط موجود مردم نیز دچار مشکل شده و می‌شوند.

انتهای پیام/ن

در پی معوقات بیمه تامین اجتماعی، داروخانه‌ها  ورشکسته می شوند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.