سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدیقی خبر داد:

حضور بیش از ۳ هزار دانشجو از وزت علوم و بهداشت در جشنواره دانشجویان نمونه کشوری

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از حضور بیش از سه هزار دانشجو از وزت علوم و بهداشت در جشنواره دانشجویان نمونه کشوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجبتی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در بیست و ششمین جشنواره دانشجویان نمونه کشوری که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت برگزار شد، گفت: این جشنواره تاکنون پنج بار در دوره دولت تدبیر و امید برگزار شده و تغییر این دوره در این است که ما مهمان اول رئیس جمهور بودیم؛ اما امسال معاون اول رئیس جمهور دکتر جهانگیری به میان ما آمده است.

وی ادامه داد: هر ساله برگزاری این مسابقات و ثبت آن به صورت الکترونیکی است که ابتدا دانشجویان در مرحله دانشگاهی ثبت نام می‌کنند و سپس منتخبان دانشگاهی به مرحله کشوری معرفی می‌شوند و در این بین وزارت علوم و بهداشت از طریق داوران خود آن‌ها را ارزیابی و انتخاب می‌کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: امسال سه هزار و 105 نفر از دانشگاهیان وزارت علوم و 1247 نفر از دانشگاهیان وزارت بهداشت در مرحله دانشگاهی شرکت کردند که در نهایت 972 نفر از وزارت علوم و 467 نفر از وزارت بهداشت مورد قبول واقع شدند.

صدیقی گفت: در نهایت در رقابت 2 وزارتخانه بر اساس سهمیه مورد توافق وزارتخانه ها 27 نفر از وزارت علوم و 13 نفر از وزارت بهداشت در این دوره انتخاب شدند.

وی ادامه داد: از میان 27 منتخب وزارت علوم 20 نفر در مقطع دکتری، یک نفر دکتری حرفه‌ای، پنج نفر کارشناسی و یک نفر کارشناسی ارشد و همچنین از نظر گروهی هشت نفر در گروه علوم انسانی، 6 نفر در گروه علوم فنی و مهندسی، پنج نفر علوم پایه، پنج نفر کشاورزی و سه نفر از گروه هنر بودند.

صدیقی ادامه داد: منتخبان وزارت بهداشت هم یک نفر دکتری تخصصی بالینی، 2 نفر کارشناسی ارشد، پنج نفر دکتری تخصصی، سه نفر دکتری حرفه‌ای و 2 نفر کارشناسی بودند.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، افزود: دانشجویان نمونه از منتخبان وزارت علوم، 19 نفر آقا، هشت نفر خانم و از منتخبان وزارت بهداشت هفت نفر آقا و 6 نفر خانم بودند.

صدیقی در پایان یادآور شد: صبح امروز هم هدایای نقدی از سوی دو وزارتخانه علوم و بهداشت به حساب منتخبان واریز شد و از دیگر مزایای این دوره ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بدون آزمون، دوره کوتاه مدت تحقیقاتی به خارج از کشور با هزینه 2 وزارتخانه و استفاده از امکانات بنیاد ملی نخبگان برای این دانشجویان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید:

بیست و ششمین جشنواره دانشجوی نمونه کشوری آغاز به کار کرد

سیاسیون به دانشجو و استاد نگاه کاسب کارانه دارند/ یکى از بدبختى‌ها این است که همه نگاه‌ها به استخدام دولتى است/ هیچ ملتی به فضیلت و نشاط نمی‌رسد اگر به علم و پژوهش دقت و توجه نکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.