سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار گزارش داد

سفر محمد بن سلمان به مصر و هدیه گرفتن هزار کیلومتر مربع از منطقه سینا

پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار در گزارشی به بررسی ابعاد سفر ولیعهد عربستان سعودی به مصر پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار، حدود دو سال بعد از سفر ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی به مصر که واگذاری جزایر تیران و صنافیر از پیامدهای آن بود اکنون محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به قاهره رفته است تا هزار کیلومتر از سینا را در چارچوب ایجاد فضای باز در عربستان، به دست آورد.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر با نادیده گرفتن پروتکل های رسمی (تشریفات) شخصا به استقبال ولیعهد عربستان رفت و ضیافت شامی به افتخار او برپا کرد چنان که گویی او پادشاه عربستان است. البته پذیرایی السیسی از بن سلمان به این استقبال گرم ختم نشد و به امضای توافقنامه ای برای هدیه دادن هزار کیلومتر از منطقه سینا در چارچوب طرح نیوم هم رسید.

محمد بن سلمان در ماه اکتبر گذشته اجرای طرح نیوم را با مشارکت مصر اعلام کرد که قرار است مساحت منطقه اجرای آن به حدود 26 هزار کیلومتر مربع و حجم سرمایه گذاری در آن به حدود 500 میلیارد دلار برسد.

هرچند پیش بینی می شود سرمایه گذاران مصری در زمینه گردشگری نیز در این طرح مشارکت داده شوند اما زمان طرح و تسلیم بی چون و چرای مصر در برابر آن بدون بررسی جزئیات و اطلاع رسانی قبلی درباره آن باعث بروز بحث و جدل هایی درباره میزان سود طرف مصری در مقایسه با طرف سعودی شده است.

انتهای پیام/

مزایای سفر بن سلمان به مصر برای عربستان

برچسب ها: عربستان ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
لعنت خدا بر تو باد ای شیطان صفت السعود واسرائیل
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
خاااااک.....
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
هدیه چی گرفت حالا