سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلانتری در مراسم روز درختکاری مطرح کرد؛

درختکاری مهم نیست بلکه حفظ درخت امری ضروری است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: درختکاری مهم نیست، بلکه حفاظت از درختان مهم است و در ایران برای حفاظت از درختان تلاشی نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم روز درختکاری که با حضور علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر، کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست، حمید ظهرابی سرپرست معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: حفظ درخت یک فرهنگ است که تصفیه هوا توسط این درختان و گیاهان صورت می‌گیرد و هر چه جمعیت انسان بیشتر می‌شود باید فضای سبز و کاشت درختان نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: برای حفظ درختان کاشته شده در ایران تلاش زیادی نمی‌شود و باید گفت که درختکاری مهم نیست، بلکه حفظ آن مهم است.

کلانتری گفت: در ایران باید درختان کم آب‌بر استفاده شود و برای حفظ آن نیز باید تلاش کنیم، چرا که طبیعت متعلق به نسل آینده است و ما به عنوان متولی حفظ محیط زیست باید تلاش کنیم.

وی ادامه داد: باید در جهت غنی‌سازی فرهنگ محیط زیست و حفظ درخت و درختکاری بیشتر تلاش کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه کاشت درخت مهم نیست، افزود: ایران کشوری خشک و کم آب است و ما باید در انتخاب مکان و گونه کاشت درخت دقت کنیم.

کلانتری تصریح کرد: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که از هر 10 درختی که کاشته می‌شود تنها دو درخت رشد می‌کند، بنابراین باید برای حفظ وضعیت موجود و توسعه آن تلاش کنیم.

انتهای پیام/

صحبت‌های کلانتری در مراسم روز درختکاری

برچسب ها: محیط زیست ، درختکاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۳:۳۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
روز درختکاری مبارک باد