سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاهده چهار قلاده یوزپلنگ در پارک ملی توران

مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان گفت: چهار قلاده یوزپلنگ در پارک ملی توران شهرستان شاهرود مشاهده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، عباسعلی دامنگیر مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان گفت: ماموران اجرایی پارک ملی توران شاهرود توانستند با دوربین چهار قلاده یوزپلنگ را مشاهده و تصویر آنها را ثبت کنند.

وی افزود: محیط بان‌ها در مرحله اول سه توله یوزپلنگ را مشاهده و بعد از اندکی مادر آنها در شرایطی که مشخصاً از شکار بازگشته بود نیز رویت شد.

مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان بابیان اینکه پارک ملی توران شاهرود از نظر تنوع زیستی بسیار غنی است تصریح کرد: از ابتدای سال جاری مشاهده این گونه ارزشمند ۱۴ بار به ثبت رسید که از این تعداد شش بار به صورت مستقیم و هشت بار توسط دوربین رویت شد.

دامنگیر اضافه کرد: از طبیعت دوستان و جوامع بومی و محلی انتظار می‌رود با توجه به اهمیت حفاظت از محیط‌زیست در مواجه با حیوانات گوشت‌خوار ضمن حفظ آرامش، عکس‌العمل خاصی را از خود نشان ندهند و در اولین فرصت یگان حفاظت محیط‌زیست را در جریان مشاهدات خود قرار دهند.

مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان بابیان اینکه از ابتدای سال جاری ۳۱ قلاده یوزپلنگ در استان سمنان مشاهده‌شده است گفت : درجایی که حیوانات علفخوار به وفور وجود داشته و حفاظت درستی از آن‌ها صورت گیرد، حضور حیوانات گوشت‌خوار حتمی است و برای حفظ چرخه حیات وحش این مهم می‌طلبد تا حفاظت از یوزپلنگ و پلنگ با جدیت بیشتری پیگیری شود.

انتهای پیام / ه

مشاهده یوزپلنگ در پارک ملی توران شاهرود

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۴ تير ۱۳۹۷
مردم یک موقع شکارشون نکنند .