سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از اوایل سال جاری تاکنون؛

مایه کوبی بالغ بر ۱۳۵ هزار راس دام سبک در پلدشت علیه بیماری آبله

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان پلدشت گفت: ۱۳۵ هزار رأس دام سبک بز و گوسفند از اوایل سال جاری تاکنون بر علیه بیماری آبله در این شهرستان واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ همایون حمیدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان پلدشت گفت: 135 هزار رأس دام سبک بز و گوسفند از اوایل سال جاری تاکنون بر علیه بیماری آبله در این شهرستان واکسینه شدند.

وی افزود:آبله گوسفندی و بزی یک بیماری ویروسی به شدت مسری حاد یا تحت حاد(مزمن) در گوسفند و بز بوده که با بروز تب پایا، التهاب غدد لنفاوی، ضایعات آبله ای عمومی شده در سراسر پوست و غشاهای مخاطی با اشکال دانه های جوش یا گرهک و درغالب موارد التهاب ویروسی ریوی موضعی توام با ضایعات یک شکل پراکنده در طول ریه ها مشخص می گردد.

حمیدی اظهار داشت: بیماری آبله درصورت بروز در جمعیت دامی حساس بسیار واگیر و بیشتر درجمعیت دامی درسنین پایین کشنده است و خسارت اقتصادی ناشی ازاین بیماری به دلایل بروز تلفات دردام های جوان قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه اجرای واکسیناسیون به‌موقع مؤثرترین و بهترین راهکار کنترل و پیشگیری از این بیماری است، تصریح کرد: در همین راستا و به منظور کاهش خسارات و تلفات ناشی از این بیماری ، طی طول 11ماه سال 96 تعداد  135 هزار و 45 راس گوسفند و بز توسط اکیپ های مایه کوبی شبکه دامپزشکی شهرستان پلدشت  با استفاده از توان بخش خصوصی  بر علیه بیماری آبله ایمن سازی شده اند  .

انتهای پیام/م

واکسیناسیون دامها علیه بیماری آبله در پلدشت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.