رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان پلدشت از ایمن سازی یش از ۱۲۴ هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛  حمیدی رئیس  شبکه دامپزشکی شهرستان پلدشت   از مایه کوبی تعداد 124 هزار و 119 راس دام سبک و سنگین  بر علیه بیماری تب برفکی  در شهرستان پلدشت  طی 11 ماهه سال 96 خبر داد .

 وی با بیان اینکه بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی و به شدت واگیر دام است، تصریح کرد: بیماری مورد نظر منجر به ایجاد زخم های دهانی در دام شده و با کاهش اشتها، عدم وزن گیری و سقط در دام بالغ و تلفات در بره و بزغاله موجب خسارت سنگین اقتصادی به دامدارن می شود که یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت و تولید دام و فرآورده های دامی محسوب می شود.

حمیدی گفت : این تعداد دام  شامل 6 هزار و 681 رأس دام سنگین و تعداد 117هزار و 438  رأس دام سبک است که با استفاده از توان بخش خصوصی و دولتی علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی و ایمن سازی شدند.

وی افزود: با رعایت ضوابط بهداشتی در دامداری و کنترل نقل و انتقال غیر مجاز دامها از مناطق آلوده، تا حدود زیادی می توان از بروز بیماری پیشگیری کرد.

انتهای پیام/م

ایمن سازی دام ها علیه بیماری تب برفکی در پلدشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.