سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحمانی فضلی: فرمانداران هسته‌هاى اصلى و اوليه تجلى اراده دولت در حوزه حاكميتى و مناطق هستند

وزیر کشور در همایش استانداران، مديران کل سیاسی و فرمانداران سراسر کشور به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در همایش استانداران، مديران کل سیاسی و فرمانداران سراسر کشور که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد،گفت: فرمانداران هسته‌هاى اصلى و اوليه تجلى اراده دولت در حوزه حاكميتى و مناطق هستند.

وزیر کشور افزود: فرمانداران باید خود را در قامت رئیس جمهور ببینند یعنی اراده، عزم، خواست و برنامه رئیس جمهور باید اراده، عزم، خواست و برنامه شما فرمانداران باشد.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه مصداق تجلی كثرت در وحدت در همین حوزه اجرایی است، گفت: مردم با رای بالا و قاطع رئیس جمهور را انتخاب کردند یعنی به برنامه‌های او رای دادند و رئیس جمهور نیز تجميع قدرت آرا را در قالب ریاست جمهوری به عنوان فرد اول اجرایی با توجه به تنوع های منطقه ای و محیطی به فرمانداران داده اند.

وی با بيان اينكه موظف هستیم اراده رئيس جمهورى در حوزه اجرایی را در عمل تجلی دهیم، ادامه داد: در انتخاب فرمانداران خارج از گرایش های سیاسی چه اصولگرایی و چه اصلاح‌طلبی، نیتمان این بوده افرادی با مشی اعتدالی و معتقد به برنامه‌های دولت و شخص رییس جمهور انتخاب شوند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در این همایش سه روزه شرایط، مسائل و موضوعات کشور را با شما فرمانداران در میان خواهیم گذاشت، تصریح کرد: وضعیت کشورمان وضعیت باثبات و مستقر از نظر شرایط سیاست بین الملل نیست.

رحمانی فضلی گفت: در حوزه اقتصادی نیز این شرایط را داریم، چرا که وابستگی اقتصاد به نفت باعث شده هر تصمیم نفتی که در حوزه بین الملل كه عموما هم تصمیمات سیاسی برای محدود کردن ما است، گرفته مى شود، اثر این محدودیت در قیمت نفت و تصمیمات ما خودش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: وقتى در منطقه با داعش درگير می‎شويم و كشورهاى بزرگ و مرتجع از آن حمايت می‌كنند، آثارش در روابط بين‌الملل مشاهده می‌شود.

وزیر کشور با بیان اینکه اگر آمریکا و اسرائیل در سطح بین الملل نسبت به ما بغض و کینه دارند و در هر مرحله ای به دنبال عمل کردن این كينه ها هستند تصمیماتی در حوز‌ه‌های رسمی بین المللی و غیر رسمی در ابعاد اقتصادی، سیاسی و تجاری اتخاذ می‌کنند كه اینها در شرایط داخلی ما تاثیر دارد، خاطرنشان کرد: هر چند در حوزه‌هاى سیاسی، امنیتی و ساختارها و کارکردهای اقتصادی باثبات هستیم اما در حوزه بین الملل و به دلیل شرایط عدم ثبات و استقرار بین المللی به تناسب اقدامات دشمنان متاثر هستیم.

رحمانی فضلی گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که قدرت تثبيت و مدیریت این نوسانات بین المللی را داشته باشیم که راه آن هم تکیه بر توانمندی‌های داخلی و هم عزم و اراده ما بر اساس اهدافمان است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.