وزیر کشور با بیان اینکه نگاهمان به بحث حجاب مجرمانه نیست بلکه مسئله‌ای فرهنگی است، گفت: راه حل‌ها در مسئله حجاب تنها به نیروی انتظامی ختم نشود.

نود و هشتمين جلسه شوراى اجتماعى كشور به رياست رحمانى فضلى برگزار شدبه گزارش  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در نود و هشتمین جلسه شورای اجتماعی که امروز یکشنبه 13 اسفندماه در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: اخیرا با جامعه مدرسین قم دیداری داشتم و در این ملاقات مباحث مختلفی در حوزه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مطرح کردیم.

وی با اشاره به اینکه علمای جامعه مدرسین قم با حسن نیت و توجه کامل مسائل را پیگیری می‌کنند،گفت: باید توجه داشته باشیم که جامعه ما متدین است و علمای ما هم مورد توجه و جزء کانون‌های اصلی هستند. آنها نگرانی و دغدغه‌ای در حوزه اجتماعی در بحث حجاب داشتند که البته دغدغه آنها نگرانی همه ما محسوب می‌شود، چرا که شرایط اجتماعی جامعه متدین باید متناسب با آموزه‌های دینی، الهی و قوانین مربوط به آن جامعه باشد.

رحمانی‌فضلی اضافه کرد: تحولات اجتماعی، سبک زندگی، تأثیر تکنولوژی در مظاهر اجتماعی خصوصا حوزه حجاب تجلی دارد و ما باید پیش‌بینی و اقدامات لازم همچنین ارزیابی درستی از وضعیت جامعه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ما در بسیاری از مسائل ورود می‌کنیم، اما ورود ما به این معنا نیست که ختم‌ مسئله هستیم. به عنوان مثال در حوزه سرقت دهها دستگاه فعالیت می‌کنند تا بتوانند جلوی آن را بگیرند، همچنین با موضوع سرقت در جامعه برخورد می‌کنیم. البته در دهها موضوع دیگر هم متولی هستیم و اقدام به تعهد می‌کنیم.

وزیر کشور متذکر شد: نگاه ما به حجاب نگاهی جرمی و مجرمانه نیست، بلکه معتقدیم حجاب مسئله‌ای فرهنگی است که باید با عنایت کامل به آن توجه کرد.

رحمانی‌فضلی اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم در جلسه آینده شورای اجتماعی به بحث حجاب بپردازیم و گزارش‌‌های تحلیلی، مبنایی، علت‌شناسانه و راهکارهای قابل اجرایی را ارائه دهیم.

وزیر کشور تأکید کرد: راه‌حل‌های قابل اجرا نباید به نیروی انتظامی و گشت ارشاد ختم شود، این موارد از باب اضطرار در مواقعی که با شبکه‌های سازمان‌یافته فساد مواجه می‌شویم مورد توجه قرار می‌گیرد.

رحمانی‌فضلی بیان کرد: در 38 سالی که تجربه ارائه راه‌حل مناسب برای فرهنگ حجاب داریم، به این نتیجه رسیدیم که در برهه‌ای با شدت و تدبیر بیشتر به این موضوع توجه شده، اما نیروی انتظامی و قوه قضائیه به تنهایی نمی‌توانند به این مسئله بپردازند، چرا که مردم محور اصلی هستند و آنها باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیش از 93 درصد مردم به حجاب معتقد هستند، یادآور شد: ما در حریم آموزه‌های دینی و تکالیف قانونی اقدام به تصمیم‌گیری می‌کنیم اما طرح نظرات ممکن است ما را به دیدگاه‌های مطلوب‌تری برساند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: باید از امور دینی صیانت و حفاظت کرد و فرزندانمان را طوری تربیت کنیم که مسائل دینی را رعایت کنند.

پیشنهاد می‌کنم جلسه آینده شورای اجتماعی با موضوع حجاب تشکیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار