سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه یک کارآفرین اینترنتی شویم؟

امروز کار آفرین های اینترنتی توانسته اند در کشورمان بر اساس اصول درست به مقاصد بزرگی برسند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حدودا دو سالی است که کارآفرین ها در ایران به سمت کسب و کارهای اینترنتی روی آورده اند هر چند آنهایی موفق بوده اند که راه درستی را انتخاب کرده اند. جالب است بدانید افرادی که در این حوزه در ایران موفق شده اند بیشترشان با کار خود زیاد آشنا نبوده اند؛ از همین رو افرادی که دارای ایده های نو بر اساس معیارهای یک کارآفرین در حوزه کسب و کارهای اینترنتی بوده اند از اصناف نیستند.

امروزه بر اساس پیشرفت تکنولوژی و فناوری های جدیدی که به کمک بشر آمده است باید نگرش کار آفرینی بیشتر به سرعت عرضه و به صرفه بودن محصول معطوف شود؛ دقیقا همان کاری که استارت آپ ها در سراسر جهان آن را انجام می دهند و امروزه شاهد آن هستیم که این شرکت های کوچک جزء ثروتمندترین شرکت های دنیا شده اند.

در گزارش قبلی راه‌های ایجاد کسب‌وکار اینترنتی که شما را میلیونر می‎کند را به شما ارائه دادیم و در این مطلب قصد داریم تا طریقه کار آفرین شدن را برای شما بیاوریم.

تعریف کار آفرین

یکی از مهمترین مقوله هایی که امروز مورد استقبال قشرهای مختلف قرار گرفته است، کار آفرینی می باشد. همانگونه که از معنای ظاهری کلمه پیداست، ، کار آفرین کسی است که یک موقعیت کاری را خلق می‌کند و از طریق آن ارزش آفرینی ایجاد می‌کند. شاید بتوان گفت که دغدغه‌ی کارآفرینان در درجه‌ی اول نه پول، بلکه رسیدن به موفقیت و شکوفا کردن استعدادها است. در حوزه کسب و کارهای اینترنتی نیز باید کارهای موجود را با شرایط و سرعت بهتر در فضای اینترنتی گنجاند.

اگرچه تعریف دقیقی از ویژگی‌های شخص کارآفرین وجود ندارد، اما به طور خلاصه می‌توان برای آن‌ها چند ویژگی را برشمرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک شخص کارآفرین انگیزه است. شاید بتوان با همین یک کلمه به تنهایی، یک شخص کارآفرین را توصیف کرد. کارآفرینان بارها و بارها برای رسیدن به یک هدف تلاش می‌کنند و هیچ‌گاه احساس خستگی نمی‌کنند؛ چون از صمیم قلب به آن هدف باور دارند.

کار آفرینی را از کجا شروع کنیم

هر انسانی که در زمینه ایجاد یک فرصت جدید و بهتر تلاش کند می تواند کارآفرین تلقی شود . برای مثال کسب  و کارهای کوچک، مغازه‌ها و فروشگاه‌های محلی نیز به نوعی کارآفرین محسوب می‌شوند. حتی کسب‌ و کارهایی هم که در خانه انجام می‌شوند، در زمره‌ی کارآفرینی قرار دارند.

حال این مثال در فضای اینترنت کمی متفاوت است؛ برای مثال همان فروشگاه های محلی که امروز تبدیل به فروشگاه های اینترنتی شده اند که دو تفاوت عمده دارتد؛ اولی سرعت دسترسی بسیار بالا به این فروشگاه ها می باشد که خریداران را از سر زدن به فروشگاه های محلی منصرف می کند. دوم اینکه قیمت کالاهای عرضه شده به دلایل بسیاری از فروشگاه های محلی کمتر می باشد. همین دو مورد برای بشر امروزی از اهمیت بسیار بالای برخوردار است و این دقیقا همان راه پیشرفت و توسعه در کار آفرینی می باشد.

در همه جا می توانید کار آفرین باشید

کار آفرینی در هر موضوعی صدق می کند و تفاوتی ندارد که شما یک کارمند باشید یا یک کشاورز؛ در هر صورت حیطه فعالیت های مرتبط خود می توانید یک کار آفرین موفق باشید. جالب است بدانید در حوزه کسب و کارهای اینترنتی آنهایی موفق بوده اند که با تکنولوژی خودشان را به روز کرده اند و بیشترشان با کارهای غیر مرتبط توانسته اند جایگاه مالی بسیار خوبی پیدا کنند.

البته از یاد نبرید که در فضای اینترنت باید از همه  جهت توانمند باشید؛ یعنی در حوزه کاری خود که در فضای اینترنت با سرعت و کیفیت بهتر عرضه شود بیشتر می توانید موفق باشید.

چالش های کار آفرینی

هر چند مقوله کار آفرین در نگاه اول بسیار جذاب است اما همیشه کار آفرینان با چالش های بزرگی مواجه بودند. شاید تک تک ما بارها  افراد موفق را دیده‌ایم و آرزو داشته‌ایم که ای ‌‌‌کاش ما هم جای آن‌ها بودیم. اما حقیقت آن است که ما فقط نتیجه‌ی نهایی کارهای آن‌ها را می‌بینیم و شاید کمتر به مسیر پر فراز و نشیبی که پشت سر گذاشته‌اند، دقت کنیم. شاید اگر از مشکلاتی که افراد موفق پشت سر گذاشته‌اند، اطلاع داشتیم، هیچ‌گاه آرزو نمی‌کردیم که جای آن‌ها باشیم و چنین سختی‌هایی را تحمل کنیم.

مخصوصا در فضای اینترنتی چالش های بسیار بزرگتری در مقابل کار آفرینان خواهد بود؛ چرا که در مواقع بسیار شما اولین هستید و این اول بودند برای شما دردسر بسیار زیادی ایجاد می کند. برای تبدیل شدن به یک برند و محبوبیت در بین مردم باید بسیار صبور باشید. بحثی که این روزها در حوزه کسب و کارهای اینترنتی نقطه ضعف کار آفرینان می باشد.

موارد زیر خلاصه کلمه کار آفرینی در جهان می باشد که دانستن آنها خالی از لطف نیست:

بنا بر یک باور قدیمی افراد ثروتمند یک نوع کارآفرین هستند.

بر اساس آمار 65 % افراد ترجیح می دهند کار آفرین باشند و به صورت اختصاصی کار کنند تا برای دیگران.

 

کار آفرینی یا (Entrepreneurship) روندی است که طی آن فرد، با شکوفا کردن استعدادها و ایده های خود یک موقعیت کاری خلق می کند و یک سری خدمات به مردم جامعه ارائه می کند.

گزارش از سعید پیرزاده

انتهای پیام/

کار آفرین کیست؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
بهترین کالاها رو دیجی کالا داره
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
بعضی از سایت های فروش اینترنتی معروف واقعا کالاهاشون خوبه و ما راضی هستیم
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
هر وقت خرید اینترنتی انجام دادیم محصول یا کالایی که در منزل ما اوردند یه نقصی داشت و بی کیفیت هم بود
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
هر وقت خرید اینترنتی انجام دادیم محصول یا کالایی که در منزل ما اوردند یه نقصی داشت و بی کیفیت هم بود