پس از حدود 70 سال تجارت، بازار بورس نیویورک ارزش برند Ferrari را سال گذشته 10 میلیارد دلار اعلام کرد. امروز، این کمپانی خودروساز به یکی از شناخته شده ترین و ارزشمندترین برندهای جهانی تبدیل شده است.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ فراری همیشه یک برند لوکس نبوده و اگر به روزهای اول این کمپانی باز گردیم می بینیم که چه مسیری طی شده تا طی چند دهه این شرکت به جایگاه کنونی اش برسد. شرکت های بسیاری علاقه داشتند تا فراری را از آن خود کنند و در نهایت فیات موفقیت را کسب کرد. 

در سال 1908، انزو فراری (Enzo Ferrari) ده ساله، اولین مسابقه اش را با خودرو داد و بسیار علاقه مند شد. اما به عنوان یک نوجوان، انزو مجبور بود که ارتش ایتالیا بپیوندد و در جنگ جهانی اول بجنگد. پس از جنگ، انزو بسیار کوشید تا به نحوی در بازار خودرو مشغول به کار شود. او به فیات درخواست کار داد اما به دلیل تعداد کثیر سربازان تازه از جنگ برگشته بیکار، وی مورد قبول واقع نشد. در نتیجه به یک شرکت بسیار کوچکتر رفت.

اوایل دهه 1920، انزو در آلفا رومئو به عنوان یک راننده مسابقه ای مشغول به کار شد. در سال 1929، انزو Team Ferrari را راه اندازی کرد. هنوز خبری از خودروسازی نبود و این تیم متشکل از راننده های حرفه ای بود که مسابقه می دادند. این تیم عمدتا با ماشین های آلفا رومئو مسابقه می داد. در سال 1933، فراری به بخش ریسینگ آلفا تبدیل شد.

در سال 1937، انزو، تیم فراری را منحل کرد و به رئیس Alfa Corse، بخش ماشین سازی شرکتی که مقیم اش بود تبدیل شد. اما این ها رضایت وی را کسب نکردند. یک هفته پس از ترک Alfa Corse در سال 1939، انزو Auto Avio Costruzioni را راه انداخت. AAC 815، اولین خودرویی است که استارتاپ فراری ساخته است.

AAC، دو خودروی 815 در سال 1940 ساخت که هر دو از داشتن نام فراری منع شده بودند. علت آن، مسائل حقوقی میان انزو فراری و آلفا بودند. وی حداقل چهار سال نباید خودرویی با نام خودش به بازار می فرستاد یا در تیمی با چنین نامی شرکت می کرد.

اواخر دهه 40، لوییجی چینتی، راننده ای فوق العاده موفق و ایتالیایی به فرار پیشنهاد داد تا خودروهای اسپورتی برای عموم مردم هم بسازد.فراری اما مردد بود، چرا که کسب و کارش را بر پایه ماشین های مسابقه ای بسته بود. در آن دورن فراری فقط به راننده های حرفه ای خودرو می فروخت و افرادی چون چینتی نیز با آن کسب افتخار می کردند.اواخر دهه 60، خودروهای فراری هم در زمین مسابقه و هم در خیابان های شهرها، قهرمان بودند.

در سال 1963، هنری فورد دوم، تلاش کرد تا فراری را از آن خود کند. اما قرارداد فسخ شد. انزو متوجه شد که فراری برای شرکت در مسابقات، باید از فورد در دیترویت پول درخواست کند و چنین چیزی برای وی قابل توجیه نبود.
 





منبع: دیجیاتو


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.