سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیلی احمد آبادی مطرح کرد؛

لزوم اهمیت فعالیت‌های پژوهشی در کشور/ بین المللی شدن دانشگاه ها وظیفه ذاتی آنهاست

رئیس دانشگاه تهران از لزوم اهمیت فعالیت‌های پژوهشی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در هشتمین نشست سراسری معاونان و مدیران بین المللی دانشگاه ها در مراکز پژوهشی که در دانشگاه الزهرا در حال برگزاری است با اشاره به اینکه در فرآیند بین الملل سازی دانشگاه ها باید مشارکت جدی داشته باشیم، گفت: امروز بخش بزرگی از فعالیت های آموزش عالی در تولید محتوا و فناوری در حوزه بین المللی است و ما به دنبال این هستیم تا مشارکت جدی در این فرآیند داشته باشیم.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: باید در ارائه فعالیت های بین المللی حضور و مشارکت داشته باشیم و حضور در فضای بین المللی سبب ایجاد رقابت می شود که این رقابت زمینه ساز فعالیت های با کیفیت است.

وی با بیان اینکه دانشگاه به پژوهش متصل است، گفت: برای آنکه دانشگاه به مفهوم واقعی خود برسد باید به دستاوردها دست بیابیم.

علم ماهیت جغرافیاتی نمی شناسد

احمد آبادی با اشاره به اینکه علم ماهیت جغرافیاتی نمی شناسد، گفت: اقوام مختلفی در تولید علم نقش و مشارکت دارند اما علم تنها منحصر به آنها نیست و علم جریانی سیال است.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: بین المللی شدن دانشگاه ها وظیفه ذاتی آنهاست و اگر بخواهیم با نگاهی غیر از این نگاه به فعالیت های بین المللی دانشگاه نگاه کنیم به مفهوم واقعی دانشگاه توجه نکرده ایم، امروز همه دانشگاه های سراسر دنیا به دنبال همسانی در برنامه های خود هستند.

وی با بیان اینکه فعالیت های بین المللی دانشگاه  نباید منجر به از بین رفتن خورده فرهنگ ها شوند، گفت: وقتی صحبت از پژوهش و شیوه پژوهشی می شود، باید به دنبال عملکردهای مثبت آن باشیم و با توجه به اینکه در کشور ما سال های سال به موضوع پژوهش بین المللی توجه نشده، دانشگاه ها فراموش کرده اند تا به این سمت بروند.

احمدی آبادی در خصوص فعالیت در حوزه های پژوهشی گفت: افزایش مقاله و پروژه های مشترک در سطح ملی هنوز بین الملل سازی نشده و در همین راستا حساسیت هایی وجود دارد که این حساسیت ها باید کاهش یابند.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: تعداد دانشجویان و اعضای هیئت علمی خارجی که متناسب با استانداردهای روز جهانی باشند در دانشگاه های ما اهمیت دارند و گسترش همکاری های بین المللی سبب رشد فعالیت هایمان خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.