سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابتکار مطرح کرد؛

کاهش آسیب های اجتماعی با اجرای طرح‌های گفتگوی ملی خانواده

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: طرح‌های گفتگوی ملی خانواده و بین نسلی از مهمترین برنامه‌ها برای تحکیم خانواده ها است .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در نشست تشکل اسلامی انجمن فرهنگ و سیاست در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت:طرح گفتگوی ملی خانواده و بین نسلی برای ارتقا و تحکیم پیوند خانواده‌های ایرانی اجرا و باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی می‌شود .

ابتکار افزود: برای ارتقای شاخص های اجتماعی باید قوانین را اصلاح کرد تا خشونت در خانواده ، اجتماع و علیه زنان و کودکان متوقف شود .

وی با بیان اینکه 90 درصد از زنان با سوادند و  نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: زنان هنوز جایگاه خود را در مسئولیت‌ها پیدا نکرده اند، البته کار‌های خوبی شده و ابلاغ ۳۰ درصد مسئولیت‌ها به زنان تاکنون شامل حال شش معاون وزیر و ۴۰ مدیرکل شده است.

ابتکارافزود: باید مهارت‌های زندگی را در میان جوانان تقویت کرد تا تاب آوری مردم بیشتر شود.

وی بیان کرد: دانشگاه‌ها بهترین مکان برای مهارت افزایی جوانان است و باید شرایط را برای ورود این گروه به جامعه بخوبی مهیا کرد.

ابتکار گفت : دختران در اکثر رشته‌ها بجز مهندسی از پسران در دانشگاه‌ها جلوترند و باید برای اشتغال آن‌ها فکری کرد.

وی افزود : ۷۵ درصد صنایع دستی در اختیار زنان قرار دارد و باید از این فرصت برای اشتغال آنان استفاده کرد .

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه انقلاب و دین هیچ محدودیتی برای زنان ایحاد نکرده است، گفت: جمهوری اسلامی به دنبال عزت و کرامت و حفظ جایگاه بانوان است تا مورد سوءاستفاده فرصت طلبان و مجامع بین المللی قرار نگیرند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری افزود : دو طرح اشتغال فراگیر و پایدار در حال اجراست تا توان افزایی جوانان بیشتر شود.

انتهای پیام/ک

نشست تشکل اسلامی انجمن فرهنگ و سیاست در قزوین

برچسب ها: خانواده ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.