سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس بیمارستان فارابی مطرح کرد؛

افزایش مالیات، سد راه تجهیز کلینیک‌های چشم پزشکی/ آماده باش تمام مراکز چشم پزشکی تهران برای چهارشنبه سوری

جباروند گفت: افزایش چشمگیر مالیات ها با تورم ها نسبتی ندارد و این افزایش سد راه تجهیز کلینیک های چشم پزشکی است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید جباروند رئیس دومین همایش بهاره چشم پزشکی در این همایش که امروز برگزار شد، گفت: چشم پزشکی رشته ای گران  است و برای تجهیز کلینیک ها با ارقام میلیاردی مواجه هستیم و امیدواریم متولیان سلامت به این رشته توجه کنند تا همکاران در این عرصه آسیب نبینند و ارائه خدمات را گسترده تر شاهد باشیم؛ افزایش چشمگیر مالیات ها با تورم ها نسبتی ندارد و این افزایش سد راه تجهیز کلینیک های چشم پزشکی است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال افزود: 50 تا 70 درصد آسیب های چشمی چهارشنبه سوری مربوط به افرادی است که تماشایی بودند و از این رو به هموطنان توصیه می کنیم از تردد در اماکن پرخطر دوری کنند.

جباروند اظهار کرد: بسیاری از آسیب های چشمی چهارشنبه سوری ناشی از سوختگی پلک، آسیب سطح چشم، پارگی لایحه های چشم و عصب شبکیه و بینایی است که بیمارستان فارابی سال گذشته  خدمات گوناگونی را برای آسیب دیدگان چهارشنبه سوری ارائه کرد و امیدواریم شاهد آسیب های کمتری در روزهای پایانی سال باشیم.

رئیس بیمارستان فارابی گفت: تمام مراکز آموزشی تهران در چهارشنبه سوری آماده باش هستند و این مراکز دولتی با پزشک کشیک آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند.

رئیس دومین همایش بهاره چشم پزشکی افزود: این همایش به همت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شده است، اما تمام اساتید و چشم پزشکان از اقصی نقاط کشور در آن حضور خواهند یافت تا آخرین یافته های علمی و مداخلات درمانی را برای ارتقای این رشته به کار بگیرند.

بحران تجهیزات چشم پزشکی در راستای دیرکرد پرداختی سازمان های بیمه گر

رئیس انجمن چشم پزشکی کشور در ادامه  گفت: یکی از موارد دیگری که باید به آن بپردازیم، عدم نقدینگی بیمارستان های دولتی و خصوصی به دلیل دیرکرد پرداختی بیمه هاست که در این عرصه جایگزینی تجهیزات جدید و خوب، خرید لوازم مصرفی روزانه و تجهیز به روز مراکز چشم پزشکی متاثر از آن است و شرکت های تجهیزات پزشکی به دلیل دیرکرد پرداخت بیمه ها انگیزه کافی ندارند و امیدواریم وزارت بهداشت و دولت به جهت تجهیز بیمارستان ها و در راستای هرچه بیشتر و بهتر ارائه خدمات نقدینگی را به بیمارستان ها برگردانند.

وی در ادامه حوزه تشخیص و درمان را در سیطره چشم پزشکان عنوان کرد و افزود: تنها تجویز عینک و بررسی عیوب انکساری بر عهده اپتومتریست هاست که جدیدا وزارت بهداشت تجویز لنز را هم به این گروه ها سپرده اما از آنجایی که شرط تجویز لنز تماسی داشتن چشم طبیعی است و تشخیص آن بر عهده چشم پزشکان است؛ انتظار داریم این موضوع نیز به چشم پزشکان واگذار شود.

رئیس بیمارستان فارابی در پایان دومین همایش بهاره چشم پزشکی را کانونی برای تبادل نظر و ارتقای عرصه های درمانی حوزه چشم عنوان کرد و حضور محققان این رشته را زمینه ساز  ارائه هر چه بیشتر و بهتر خدمات چشم پزشکی دانست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.