سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هلال احمر استان کرمان ،همراه مسافرین نوروزی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی درجمعیت هلال احمر استان اجرا میشود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فرشید فلاح مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان  گفت : امروز با توجه به آمار بالای تصادفات یکی از کارهایی که برای کاهش تصادفات و تلفات حوادث جاده ای می توان انجام داد، فرهنگ سازی و انجام اقدامات فرهنگی است که در بلند مدت آثار خوبی دارد و می تواند رفتار ترافیکی رانندگان را تغییر و بهبود یابد.

فلاح با اشاره به برنامه های واحد امور جوانان در طول طرح نوروزی افزود: از جمله طرح های ملی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر که با هدف فرهنگ سازی در زمینه سفر و کاهش تلفات جاده ای هر ساله در ایام نوروز برگزار می گردد می باشد.


وی گفت هجدهمین مرحله طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی سازمان جوانان از تاریخ 28اسفند ماه لغایت 14فروردین ماه به مدت 16روز در راستای اهداف بشردوستانه جمعیت هلال احمرو با مشارکت بیش از 300 نفر از اعضای جوان و داوطلب در 20شهرستان با برپایی 25پست ثابت و7پست سیار ، 7 خیمه نماز، 6ایستگاه سلامت،20فضای دوستدار کودک در مسیرهای ورودی و پرتردد برگزار می گردد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: در سال گذشته نیز این طرح در سطح استان با ارائه خدمت به 361192 مسافر با توزیع 388793 نقشه، بروشور و سایر محصولات برگزار شد .


وی افزود:ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی با رویکرد بهبود رفتارهای ترافیکی- ارائه خدمات امدادی، بهداشتی بشردوستانه عام المنفعه فرهنگی و مذهبی - تشویق مسافرین جهت پیوستن به کمپین (نه به تصادفات جاده ای) با امضا میثاق نامه کمپین- توزیع بروشور و محصولات ترافیکی_آموزش نکات ایمنی و امدادی به رانندگان- ارائه توصیه های پیامکی در خصوص وسیله نقلیه مطمئن در سفر- آدرس دهی نقاط حادثه خیز به مسافرین- توزیع نقشه و بروشورهای اموزشی - برگزاری جشنواره نقاشی فیلم و عکس- آموزش امداد و کمک های اولیه- تست فشار خون- آموزش در رابطه با آسیب های اجتماعی و ایدز- معرفی اماکن تاریخی و گردشگری استان از مهمترین برنامه های این نهاد د رایام نوروز در طرح ملی ایمنی و سلامت عنوان کرد .


وی نمایش توان عملیاتی تیم های بشردوستانه سازمان جوانان در حمایت از زندگی و سلامت انسان ها- استفاده از فناوری های نوین در تامین امنیت روانی و کاهش تلفات انسانی مسافرین-مشارکت حداکثری جوانان در ارتقا کیفیت و اثر گذاری فعالیت های طرح در بین هموطنان و معرفی قابلیت ها و ظرفیت های سازمان در ارائه خدمات امدادی و بشر وستانه در سطح ملی و بین المللی را نیزاز اهداف اصلی طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی برشمرد .


فرشید فلاح گفت :جمعیت هلال احمر دراستان کرمان با استقرار 31 پایگاه ثابت و موقت که شامل19 پایگاه ثابت امدادونجات جاده ای،2 پایگاه ثابت امدادونجات کوهستان و 10 پایگاه موقت جاده ای در طول طرح ملی نوروزی به هموطنان خدمات ارائه می دهند.

 

انتهای پیام/س

 

اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی درجمعیت هلال احمر 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.