سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک مقام فتح: برنامه صلح ترامپ در فلسطین اجرایی نخواهد شد

یکی از سران جنبش فتح اعلام کرد که «معامله قرن» رئیس‌جمهور آمریکا در فلسطین اجرایی نخواهد شد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آروتز شوا، اعظم الاحمد، یکی از اعضای کمیته مرکزی فتح، روز یکشنبه اعلام کرد چیزی که رئیس جمهور آمریکا آن را «معامله قرن» می‌خواند به معنای پایان دادن مناقشه میان اسرائیل و عرب نیست.

او در مصاحبه‌ای با تلویزیون فلسطین تاکید کرد از زمانی که ترامپ، قدس را به عنوان «پایتخت» اسرائیل به رسمیت شناخت، دیگر صلاحیت تصمیم گیری در مورد فرآیند صلح میان دو طرف را ندارد.

او روز یکشنبه اعلام کرد اجرای برنامه صلح ترامپ که روز 21 ژانویه 2018 ارائه شده است، به دلیل موقعیت فلسطین به تعویق افتاد.

این مقام جنبش فتح کفت ابتکارات دیپلماتیک عباس، که اخیرا به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده، حمایت گسترده در سراسر جهان داشته است.

پیش از احمد، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، به این موضوع اشاره کرده بود. او در سخنرانی خود در شورای امنیت به منظور راه حل منازعه، پیشنهاد کرد فلسطین به عنوان یک عضو دائم سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شود و مذاکرات مربوط به این مسئله (صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی) در یک چارچوب بین‌المللی قرار گیرد.

علاوه بر این، عباس درخواست‌های دیگری شامل اجرای تمام و کمال برنامه صلح عرب، اجرای قطعنامه‌های مربوط به سازمان ملل متحد، پیروی از راه حل هر دو کشور و مخالفت با راه‌حل‌های جزئی از جمله کشوری با مرزهای موقت را مطرح کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز در واکنش به سخنرانی عباس گفت که اگر مشارکت کشورهای دیگر در روند مذاکرات صلح اسرائیل-فلسطین موثر باشد، از آن حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.