سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گروه تروریستی جبهه النصره در آستانه فروپاشی است

المیادین در گزارشی اعلام کرد جبهه النصره به سبب کشته شدن شمار زیادی از سرکردگان آن و بروز اختلافات داخلی در حال فروپاشی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، جبهه النصره سی شهرک و روستا را در حومه ادلب از جبهه التحریر سوریه باز پس گرفت؛ اما این به معنای بازگشت النصره به روزهای گذشته خود نیست که در این مناطق صاحب نفوذ بود.

گزارشگر این شبکه گفت: یکی از مسائل واضح و مشخص جنگ در سوریه، ارتباط گروه‌های مسلح (تروریستی) با بیگانگان است. هر یک از این گروه‌ها تحت حمایت یک کشور قرار دارد و با تحریک آن دست به اقدام می زند. ترکیه، عربستان سعودی، قطر و آمریکا از حامیان این گروه ها هستند. در سوریه چیزی شبیه به آنچه در دهه‌های گذشته رخ داده را مشاهده می کنیم؛ مانند گروه های افراطی که در دهه 1980 در افغانستان بوجود آمدند و تحت حمایت همین کشورها قرار گرفتند. پس از مدتی این گروه‌ها به جان هم افتادند.

این گزارش می‌افزاید: پس از شکست (گروه وهابی-صهیونیستی) داعش در سوریه، جبهه النصره در آخرین پایگاه خود یعنی استان ادلب و حومه حماه خودنمایی می کند. این گروه در حال مقابله با جبهه التحریر سوریه است که ائتلافی از گروه‌های مسلح احرار الشام و نورالدین الزنکی است. آنچه امروز بین این گروه‌ها می گذرد نه تنها ماهیت و پویایی داخلی این گروه‌ها را نشان می دهد بلکه از فروپاشی سازمان نظامی النصره خبر می دهد. این گروه تلاش می کند خود را قوی جلوه دهد؛ اما به شدت ضعیف شده است.

در ادامه گزارش المیادین آمده است: گروه‌های تحت حمایت ترکیه جبهه النصره را در ادلب در تنگنا قرار داده اند. گروههای دیگری هم مانند فیلق الشام وجود دارند که تحت حمایت ترکیه هستند؛ اما در این درگیری ها بی طرف مانده اند. این درگیری ها بر سر میزان نفوذ است، همان گونه که آنها سالهاست که در غوطه شرقی با یکدیگر درگیر هستند. به نظر می رسد (گروه تروریستی) جبهه النصره به سبب کشته شدن شمار زیادی از سرکردگان آن و بروز اختلافات داخلی در حال فروپاشی است. گروه‌های مسلح دیگر هم با اعتراض به استبداد جولانی، به النصره تاخته‌اند و به شکننده شدن این گروه دامن زده اند. در همین حال گروه‌های دیگری هم که از لحاظ فکری به النصره شباهت دارند هم در چنین وضعیتی قرار گرفته‌اند.
انتهای پیام/

گزارش المیادین درباره فروپاشی قریب‌الوقوع جبهه النصره

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.