سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالار آملی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

باید به سمت بین المللی شدن دانشگاه‌ها حرکت کنیم/ نام ایران در لیست کشورهای برتر اعزام دانشجو نیست

قائم مقام وزیرعلوم در امور بین‌الملل گفت: نام ایران در لیست کشورهایی که بیشترین اعزام را دارند، به چشم نمی‌خورد و کشور ما جزء کشورهای برتر قرار ندارد.

حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بر اساس ارزیابی‌های سال گذشته، 10 کشور بیشترین دانشجوی اعزامی به آمریکا را دارند و چین رتبه اول این لیست را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در حال حاضر نام ایران در لیست کشورهایی که بیشترین اعزام دانشجو را به اروپا، ژاپن، چین و کره جنوبی دارند، به چشم نمی‌خورد و کشور ما جزء کشورهای برتر اعزام دانشجو قرار ندارد.

سالار آملی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم در جمع 200 دانشگاه برتر جهان قرار بگیریم باید فعالیت خود در دانشگاه را در زمینه بین‌المللی افزایش دهیم.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: در حال حاضر به ترتیب دانشگاه‌های دانشگاه پیام نور، فردوسی مشهد، امام خمینی (ره) قزوین، کاشان و تربیت مدرس بیشترین دانشجوی خارجی را دارند.

سالار آملی اضافه کرد: در 3 سال اخیر 853 تفاهم نامه در حوزه بین‌الملل منعقد شده که خوشبختانه  44 درصد آن اجرایی و عملیاتی شده است.

وی در ادامه افزود: در طول 2 سال گذشته بیش از 300 نفر از این اساتید در طرح جذب نخبگان به داخل کشور آمده‌اند که قرار است در سال آینده این رقم افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

وضعیت دانشگاه‌های ایران در اعزام دانشجو به خارج از کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.