سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش‌های مهارتی به ۸۵۰۰ نفر از بانوان استان بوشهر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی به هشت هزار و ۵۰۰ نفر از بانوان استان بوشهر خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها در ۶۳۵ دوره آموزشی و در پنج خوشه مهارتی ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالرسول کازرونی بعد از ظهر شنبه در نشست اولین روز هفته زن اظهار داشت: یک میلیون و ۵۰۴ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی طی سال جاری به بانوان استان بوشهر ارائه شده است.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی به هشت هزار و ۵۰۰ نفر از بانوان استان بوشهر خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها در ۶۳۵ دوره آموزشی و در پنج خوشه مهارتی ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر مهمترین خوشه‌های مهارتی را خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر، فناوری راهبردی و کشاورزی عنوان کرد و افزود: نیمی از این آموزش‌ها با توسعه مشاغل خانگی همراه بوده است.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم آموزش در توسعه اشتغال و تولید، اضافه کرد: این آموزش‌ها در ۲۹ رشته و ۲۱۱ حرفه آموزشی در ۱۰ شهرستان استان ارائه شده است.

کازرونی با اشاره به نقش مهم این آموزش‌ها در تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، افزود: توانمندسازی و افزایش مهارت زنان نقش مهمی در دستیابی آنان به اشتغال دارد.

توانمندسازی بانوان استان

مدیرکل امور بانوان و خانوداه استانداری بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: توانمندسازی بانوان را به عنوان یک برنامه بسیار مهم در دستور کار داریم و در این راستا طرح‌های مختلف و متنوعی اجرا می‌شود.

فاطمه دهقانی اضافه کرد: توانمندسازی و مهارت افزایی در حوزه کارآفرینی برای بانوان یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اشتغال بانوان نباید تنها به بخش خدمات و کشاورزی محدود شود، خواستار توسعه مهارت‌افزایی بانوان در دیگر رشته‌ها و رسته‌های شغلی شد.

مدیرکل امور بانوان و خانوداه استانداری بوشهر خواستار شناسایی و استفاده از توان و ظرفیت‌های بانوان استان شد و افزود: در صورتی که ظرفیت‌های بانوان نادیده گرفته شود ضربه بزرگی به اقتصاد وارد می‌شود.

وی اضافه کرد: در یکسال گذشته اقدامات ارزشمندی در راستای مهارت افزایی بانوان صورت گرفته است که آموزش مهارت‌های تخصصی فنی و حرفه‌ای به هشت هزار و ۵۰۰ نفر از بانوان استان از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.

دهقانی گفت: برنامه‌های متنوعی در هفته بزرگداشت مقام زن در استان بوشهر برگزار می‌شود که شامل برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برپایی بازارچه و نمایشگاه و افتتاح طرخ‌های خرد روستایی و تجلیل از بانوان است.

انتهای پیام/م

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.