سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش انگلیس برای جلوگیری از اجرای طرح ترامپ مبنی بر افزایش تعرفه واردات فولاد به آمریکا

گاردین نوشت طرح افزایش تعرفه واردات فولاد به آمریکا که قرار است توسط دولت ترامپ اجرایی شود، به صنعت فولاد انگلیس ضربه‌ای جبران‌ناپذیر وارد خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، طرح افزایش تعرفه بر واردات فولاد که قرار است توسط دولت دونالد ترامپ -رئیس‌جمهور آمریکا- اجرایی شود، به صنعت فولاد انگلیس ضربه‌ای جبران نشدنی وارد خواهد کرد.

ترامپ، چندی پیش قانونی مبنی بر افزایش تعرفه واردات فولاد به آمریکا پیشنهاد داد تا به نجات صنعت فولاد این کشور کمک کند. مطابق این قانون تعرفه  گمرکی فولاد می‌تواند تا 24 درصد افزایش یابد.

وزیر تجارت بین الملل و وزیر بازرگانی انگلیس اعلام کرد مقامات این کشور درخواست‌های محرمانه‌ای برای جلوگیری از اجرای این قانون با مقامات آمریکایی مطرح کرده‌اند.

اتحادیه کارگران صنعت  فولاد انگلیس در این باره گفت: «اجرای این قانون به فولاد کشور ضربه ای ویرانگر می زند». ارزش صادرات فولاد انگلیس به آمریکا که تحت تاثیر این قانون قرار می‌گیرد،  نزدیک 360 ملیون پوند است.

وزیر بازرگانی انگلیس در این باره هشدار داد و گفت: «کاهش صادرات فولاد به امنیت ملی ما آسیب می‌زند».

موافقان دولت ترامپ این  اقدام او  را  قدمی مثبت در جهت تامین منافع صنعت فولاد آمریکا می‌دانند.

 سخنگوی دولت انگلیس در این باره به گاردین گفت: «ما برای آمریکا روشن کرده‌ایم از تاثیرات این اقدام بر صنایع فولاد کشورمان عمیقا نگران هستیم».

مقامات انگلیس امیدوارند تا پیش از دستور نهایی ترامپ که هفته آینده اعلام می‌شود، با تجدیدنظر در این قانون، تعرفه صادرات فولاد برای انگلیس به حداقل ممکن برسد.

از سوی دیگر، به نقل از خبرگزاری رویترز، ترامپ امروز اعلام کرد تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا را به ترتیب 25 و 10 درصد تعیین خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.