سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد مطرح کرد؛

ضرورت توجه همه‌جانبه به ارزش های اسلامی و انقلابی/ از کار جناحی و بازی های سیاسی در دانشگاه ها پرهیز شود

حجت‌الاسلام کلانتری گفت: لازمه کار فرهنگی موفق حضور مستمر، محسوس و ایفای نقش فعال در حوزه فرهنگی و دانشجویی است.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در دومین روز از نشست سراسری معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه افق ها و رویکردهای جدید فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: یک حرکت عظیم فرهنگی در آینده پیش روی ماست که باید تمام تلاش و توان خود را برای موفق بودن در آن به کار بریم.

وی با بیان اینکه لازمه کار فرهنگی موفق، حضور مستمر، محسوس و ایفای نقش فعال در حوزه فرهنگی و دانشجویی است، گفت: کلید موفقیت ما همین امر است و معاونان فرهنگی و دانشجویی در واحدها باید با تمام قوای فکری و ذهنی خود، مسئولیتشان را به انجام برسانند، در این صورت می توانند منشأ اثر در دانشگاه باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه تمرکز و جدیت در کار، یکی از بحث های مهم مدیریت جهادی است، گفت: هر فردی اگر بخواهد در هر زمینه‌ای صاحب نظر باشد، باید عمده وقت خود را در همان حوزه سپری کند. این موضوع برای معاونان فرهنگی و دانشجویی نیز کاملاً صدق می کند، برنامه‌ریزی و حرکت براساس برنامه دقیق و مطالعه‌شده یکی دیگر از اصول مهم است که باید به آن توجه کافی داشت.

کار هیئتی در حوزه فرهنگی جایی ندارد

حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری با بیان اینکه کار هیئتی در حوزه فرهنگی جایی ندارد، خاطرنشان کرد: باید با برگزاری نشست های مختلف، مشاوره و اتاق فکر، برنامه مدون و دقیقی تدوین کرد.

وی افزود: باید توجه داشتیم که به جای اینکه حوادث ما را مدیریت کنند، خودمان بتوانیم امور را مدیریت کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه یکی دیگر از اصول مهم این حوزه، توجه به عموم مخاطبان در برنامه‌ریزی و فعالیت هاست، گفت: امروز نسل جوان از لحاظ فکری، اعتقادی، گرایش های سیاسی و... دارای یک طیف گسترده‌ای است؛ برنامه‌ریزی امور در حوزه فرهنگی در دانشگاه باید مانند چتری روی سر تمام دانشگاهیان باز باشد.

وی با اشاره به اینکه پیامبران الهی نیز همین‌گونه عمل می کردند، خطاب به معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: نگاه فراگیر برای توسعه مخاطب را مد نظر داشته باشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری با اشاره به یکی دیگر از اصول مهم در حوزه فرهنگی دانشگاه گفت: اهمیت دادن به کار معرفتی، زیربنایی و تاثیرگذار یکی دیگر از امور مهم است که باید مد نظر باشد؛ طی یک مقایسه بین دانشگاه های دهه اول و دوم انقلاب و دانشگاه های امروز، مشاهده می شود که یک خلاء معرفتی در فضای دانشگاه ها وجود دارد و دلیل این است که گرفتار سطحی‌کاری شده‌ایم.

وی خطاب به معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای سراسر کشور دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید در عموم برنامه هایی که مدیریت می شود، جنبه معرفتی دقیق لحاظ شود؛ به تعبیر مقام معظم رهبری؛ کار فرهنگی باید جهت‌دار باشد و این جهت باید به سمت تعمیق باورها، معارف، اخلاق، انسانیت، تعقل و تفکر باشد.

مشارکت دادن تشکل های انقلابی و گروه های دانشجویی در حوزه فرهنگی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه همه‌جانبه به ارزش های اسلامی و انقلابی، تصریح کرد: معاونان فرهنگی و دانشجویی باید در برنامه‌ریزی ها تمام ظرافت ها را مورد بررسی قرار دهند؛ در همه امور، ارزش های اسلام و انقلاب باید به عنوان پس‌زمینه اصلی مورد توجه باشد.

حجت‌الاسلام کلانتری با بیان اینکه یکی دیگر از اصول مهم در حوزه فرهنگی و دانشجویی، مشارکت دادن تشکل های انقلابی و گروه های دانشجویی شناخته‌شده و رسمی در فعالیت‌هاست، گفت: یکی از کارهای اصلی ما باید پشتیبانی از تشکل های رسمی باشد و راهبری فرهنگی نیز مد نظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به اسناد بالادستی به ویژه رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی، باید در دستورکار قرار گیرد؛ اگر ما این رهنمودها را دستمایه کار خود قرار دهیم، می توانیم کار فرهنگی موفق انجام دهیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، سلوک اخلاقی انقلابی در رفتارهای فردی و کاری را یکی دیگر از اصول مهم این حوزه دانست و گفت: مدیران و معاونانی که در یک پست سازمان قرار می گیرند، باید به این اصل مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به اصل مهم محوریت مسجد در برنامه های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: یکی از امور مهم و مطمئن که جای هیچ شک و شبهه‌ای در آن وجود ندارد، جدی گرفتن مسجد در دانشگاه است. این کار باید با همراهی، همکاری و همدلی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری  پرهیز از کار جناحی و بازی های سیاسی در دانشگاه را یکی از اصول مهم حوزه فرهنگی دانست و تاکید کرد: در تمام واحدهای دانشگاهی این اصل باید مورد توجه همه قرار گیرد چرا که این موضوع یک آفت جدی به حساب می آید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.