سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درپی برداشته شدن محدودیت دوره ریاست‌جمهوری در چین؛

روزنامه چینی: شی‌ جین پینگ برای تمام عمر رئیس‌جمهور نخواهد ماند

یک روزنامه چینی نگرانی‌ها درباره ماندن «شی جین پینگ» در قدرت برای تمام عمر را بی‌اساس دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ژاپن تایمز، روزنامه رسمی «پیپل دیلی»، به دنبال افزایش نگرانی‌ها مبنی بر اینکه "شی‌ جین پینگ"، رئیس‌جمهور چین برای همیشه در قدرت باقی خواهد ماند، روز پنجشنبه اعلام کرد: «اصلاح قانون اساسی چین برای حذف محدودیت‌های زمانی برای دوران ریاست جمهوری به معنای حکمرانی برای تمام عمر نیست.»

انتشار اعلامیه حزب کمونیست چین در روز یکشنبه مبنی بر ادامه حضور شی‌ جین پینگ در قدرت پس از اتمام دوران ریاست جمهوری، نگرانی‌هایی را در پی داشته است.

این روزنامه در ادامه اعلام کرد: «این اصلاحات به معنای تغییر سیستم بازنشستگی برای سران حزبی و ملی و یا تغییر سیستم بلندمدت برای ریاست مقامات برجسته نیست.»

پیپل دیلی اشاره کرد قانون اساسی حزب کمونیست که متفاوت از قانون اساسی ملی است، به وضوح بیان می‌کند که سران سیاسی نمی‌توانند برای همیشه در سمت خود بمانند. این قوانین برای کسانی که حزب، ارتش و دولت را هدایت می‌کنند -تمام سمت‌هایی که در حال حاضر به وسیله پینگ اجرا می‌شود- نیز یکسان است.

شی جین پینگ روز دوشنبه به طور رسمی برای دومین دوره ریاست جمهوری خود به وسیله پارلمان انتخاب می‌شود. او دومین دوره ریاست حزب کمونیست را نیز در ماه اکتبر آغاز کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.