سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنده جایزه بهترین تصویربردار جشنواره منطقه ای کاشان مطرح کرد :

بالارفتن هزینه های تولید فیلم کوتاه، مانعی برای درخشش استعدادهای جوان !

ایمان صالحی از اعضای انجمن سینمای جوانان اصفهان و فارغ التحصیل دانشگاه سپهر اصفهان در رشته سینما ، در پنجاه و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان که به میزبانی شهر کاشان برگزار شد موفق به کسب جایزه بهترین تصویر برداری این جشنواره شد.

این تصویربردار سینما که به خاطر تصویربرداری فیلم کوتاه "مرد و مرگ" برنده جایزه بهترین تصویربردار جشنواره منطقه ای کاشان شده است ، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  گفت:موضوع فیلم درباره شخصی است که برای افرادی که  فوت می کنند آهنگ های سوگوارانه می سازد و در برهه ای از زمان خود در آستانه ی مرگ قرار می گیرد و تصمیم به ساخت آهنگی برای مرگ خود دارد.

تصویر بردار فیلم کوتاه مرد و مرگ درباره جایگاه فیلم کوتاه در هنر سینما گفت : متاسفانه در حال حاضر فیلم کوتاه بیشتر به سمت مسائل مادی و بازاری رفته و این باعث بالا رفتن هزینه تولید فیلم کوتاه که روزی محل کسب تجربه برای فیلمسازان بودگردیده است ! این در حالی است که استعدادهای بسیار زیادی در کشور وجود دارند که بدلیل عدم توانایی تامین هزینه های تولید فیلم  نمی توانند با تولید تعداد بیشتر فیلم های کوتاه و تجربه اندوزی پس از ساخت یکی دو اثر ، خود را به دنیای هنر معرفی کنند. همین امر باعث می شود که برخی از فیلمسازانی هم که در جشنواره ها می درخشند پس از درخشش نتوانند راه موفقیت را ادامه دهند و بازاری سازها جای آنان را می گیرند!

ایمان صالحی ادامه داد: بدلیل دنبال کردن یک هدف مرکزی، فیلم های کوتاه نسبت به فیلم های بلند که به شخصیت پردازی بیشتری نیازمندند، باز هم هزینه بسیار پایین تری داشته وامکان بیشتری برای معرفی استعدادهای جوان به سینما دارد و به همین دلیل جایگاه ویژه ای در صنعت سینما برای فیلم کوتاه می توان متصور بود.

 فیلم "مرد و مرگ"  به کارگردانی و تهیه کنندگی مریم حبیبیان و بازی علی عقیلی و تدوین یاشار کریمی در پنجاه و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان کاشان شرکت کرد و توانست جایزه بهترین تصویربرداری را از آن این تصویربردار اصفهانی نماید.

پنجاه و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان ایران از چهار تا هفت اسفند در کاشان برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.