سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توافق وزرای خارجه کره جنوبی و روسیه در خصوص حل مسئله هسته‌ای کره شمالی

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد دیپلمات‌های بلندپایه این کشور و روسیه بر سر افزایش همکاری‌های دیپلماتیک به منظور حل و فصل مسئله هسته‌ای کره شمالی توافق کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد دیپلمات های بلندپایه این کشور و روسیه بر سر افزایش همکاری های دیپلماتیک به منظور حل و فصل مسالمت آمیز مسئله هسته ای کره شمالی توافق کردند.

بنابر اعلام این وزارتخانه، کانگ کیونگ هوا، وزیر امور خارجه کره جنوبی و سرگئی لاوروف همتای روس وی در حاشیه نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو با یکدیگر دیدار و با افزایش همکاری های دیپلماتیک برای حل و فصل مسالمت آمیز مسئله هسته ای کره شمالی موافقت کردند.

دو طرف توافق کردند برای حفظ فضای مسالمت آمیزی که به دنبال بازی‌های المپیک زمستانی کره جنوبی بین دو کره به وجود آمده است تلاش دیپلماتیک خود را بکار گیرند و آن را به فرصتی برای گفتگو با هدف حل و فصل مسالمت آمیز مسئله هسته ای کره شمالی تبدیل کنند.

بنابر اعلام وزارت امور خارجه کره جنوبی، کانگ کیونگ هوا تاکید کرد این کشور با قدرت های بزرگ برای ازسرگیری گفتگوها درباره مسئله هسته ای کره شمالی همکاری و در عین حال گفتگوها را با کره شمالی دنبال خواهد کرد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز از تمایل کشورش برای همکاری با دولت کره جنوبی در جهت بهبود مناسبات دو کره و ازسرگیری گفتگوها از جمله گفتگوهای آمریکا و کره شمالی خبر داد. از زمان اعزام ورزشکاران کره شمالی به بازی‌های المپیک زمستانی کره جنوبی و دعوت از مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی برای شرکت در سومین اجلاس دو کره در پیونگ یانگ فضایی مسالمت آمیز در شبه جزیره کره حاکم شده است.

انتهای پیام/

روسیه و کره جنوبی درباره حل موضوع هسته‌ای کره شمالی توافق کردند

 

برچسب ها: کره شمالی ، روسیه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.