روزنامه رسمی حزب حاکم کره شمالی تاکید کرد قدرت هسته‌ای پیونگ‌یانگ تهدیدی برای همسایه جنوبی این کشور به شمار نمی‌رود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، روزنامه رودونگ سینمون، که تریبون رسمی حزب حاکم در این کشور به شمار می رود امروز چهارشنبه اعلام کرد قدرت هسته ای کره شمالی، همسایه جنوبی این کشور را هدف قرار نداده است؛ بلکه برای مقابله با تهدیدات آمریکا و ماجراجویی های هسته ای این کشور خواهد بود.

این روزنامه در ادامه اعلام کرد هیچ کس تصدیق نخواهد کره شمالی دارای سلاح های هسته ای و موشک‌های بالستیک قاره پیما برای ضربه زدن به کره جنوبی است که در همسایگی این کشور قرار دارد.

این روزنامه در ادامه با انتقاد از آمریکا تأکید کرد برنامه هسته ای کره شمالی با هدف تحقق یکپارچگی در سایه یک نظام کمونیسم در جریان است.

روزنامه رودونگ سینمون همچنین تصریح کرد برخی از شهروندان کره جنوبی قدرت هسته ای کره شمالی را باعث ایجاد صلح در شبه جزیره کره می دانند و معتقد هستند نگرانی‌های امنیتی به سبب تسلیحات هسته ای کره شمالی نیست؛ بلکه به سبب اقدامات دیوانه وار آمریکا در ایجاد جنگی هسته ای است.

روزنامه حزب رسمی کره شمالی همچنین در مقاله ای دیگر اعلام کرد آمریکا و ژاپن بطور عمد از طریق المپیک زمستانی پیونگ چانگ تنش ها را در شبه جزیره کره افزایش دادند. طبق گفته این روزنامه، اوضاع در شبه جزیره کره در ماه کنونی نشان می دهد چه کسی در واقع به دنبال صلح بوده و چه کسانی در پی جنگ هستند.

انتهای پیام/

تاکید کره شمالی بر ادامه دادن برنامه هسته‌ای خود برای مقابله با آمریکا

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار